UCP:MA106 Marketing Strategies - Course Information
MA106 Marketing Strategies
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.Winter 2010
- Extent and Intensity
- 2/2. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (lecturer)
Ing. Eva Klánová (lecturer)
PhDr. Jan Kranát, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Předmět Marketingové strategie navazuje na základní znalosti marketingu, které student získal na bakalářském stupni studia, jakož i na znalosti z oblasti managementu, ekonomie a podnikové ekonomiky, psychologie, práva a jiných vědních disciplín a oborů, a tyto znalosti významně rozšiřuje. Objasňuje význam strategického řízení, úlohu vizí, misí, strategických cílů, cílů jednotlivých funkčních oblastí a soustřeďuje se na objasnění procesu tvorby marketingových cílů a vypracování marketingových strategií vedoucích k naplnění marketingových cílů. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět procesu strategického řízení včetně řízení marketingového, vysvětlit proces tvorby a hodnocení strategií, jakož i navrhnout strategie vedoucí k dosažení stanovených cílů.
- Syllabus (in Czech)
- . Úvod do studia předmětu. Strategický marketing jako součást strategického managementu. 2. Proces strategického řízení firem - vize a mise, strategické cíle, strategie a strategické procesy. 3. Marketingové plánování - marketingová situační analýza, výchozí krok marketingového plánování a předpoklad tvorby marketingových strategií 4. Marketingová situační analýza – specifické metody situační analýzy 5. Marketingové cíle a marketingové strategie; Ansoffova matice 6. Strategie výběru cílového trhu, vliv pozice na trhu na výběr strategie, analýza konkurence a volba konkurenční strategie. 7. Produktové strategie – strategie v oblasti jednotlivých komponentů komplexního produktu 8. Cenové strategie – strategie v souvislosti s životním cyklem produktu; metody tvorby cen. 9. Distribuční strategie – distribuční systémy (horizontální, vertikální), franchising aj. Nové trendy v oblasti distribuce. 10. Komunikační strategie. Reklama, podpora prodeje, PR, přímý marketing, osobní prodej; nové trendy v oblasti komunikace. Integrace komunikace. 11. Úloha firemní kultury v procesu tvorby strategií. Předvídání změn ve firmě, změna a rozhodování ve firmě. – Proces plánování změn, model řízené změny. Úloha konzultantů v procesu změny. Diagnostický proces, intervenční strategie a její realizace. 12. Podíl zaměstnanců na realizaci změny, tvorba týmů pro realizaci změn. Změna firemní kultury, konflikt ve firmě, překonávání odporu ke změnám. Řízení strategické změny ve firmě.
- Teaching methods
- Přednášky spraktickými aplikacemi Prezentace práce studentů Samostatná práce studentů Samostudium literatury Cvičení Řešení případových studií
- Assessment methods (in Czech)
- Studenti prezenční formy studia: 2 písemné testy na cvičení semestrální práce a její obhajoba; případně řešení případové studie - dle zadání cvičícího Zkouška: písemná po splnění podmínek stanovených cvičícím Studenti kombinované formy studia: vypracování a odevzdání semestrální práce v rozsahu 8-10 stran Zkouška: písemná (nutno odeslat 14 dní před předpokládaným termínem zkoušky semestrální práci)
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2010/MA106