MA106 Marketing Strategies

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Winter 2010
Extent and Intensity
2/2. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (lecturer)
Ing. Eva Klánová (lecturer)
PhDr. Jan Kranát, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Předmět Marketingové strategie navazuje na základní znalosti marketingu, které student získal na bakalářském stupni studia, jakož i na znalosti z oblasti managementu, ekonomie a podnikové ekonomiky, psychologie, práva a jiných vědních disciplín a oborů, a tyto znalosti významně rozšiřuje. Objasňuje význam strategického řízení, úlohu vizí, misí, strategických cílů, cílů jednotlivých funkčních oblastí a soustřeďuje se na objasnění procesu tvorby marketingových cílů a vypracování marketingových strategií vedoucích k naplnění marketingových cílů. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět procesu strategického řízení včetně řízení marketingového, vysvětlit proces tvorby a hodnocení strategií, jakož i navrhnout strategie vedoucí k dosažení stanovených cílů.
Syllabus (in Czech)
. Úvod do studia předmětu. Strategický marketing jako součást strategického managementu. 2. Proces strategického řízení firem - vize a mise, strategické cíle, strategie a strategické procesy. 3. Marketingové plánování - marketingová situační analýza, výchozí krok marketingového plánování a předpoklad tvorby marketingových strategií 4. Marketingová situační analýza – specifické metody situační analýzy 5. Marketingové cíle a marketingové strategie; Ansoffova matice 6. Strategie výběru cílového trhu, vliv pozice na trhu na výběr strategie, analýza konkurence a volba konkurenční strategie. 7. Produktové strategie – strategie v oblasti jednotlivých komponentů komplexního produktu 8. Cenové strategie – strategie v souvislosti s životním cyklem produktu; metody tvorby cen. 9. Distribuční strategie – distribuční systémy (horizontální, vertikální), franchising aj. Nové trendy v oblasti distribuce. 10. Komunikační strategie. Reklama, podpora prodeje, PR, přímý marketing, osobní prodej; nové trendy v oblasti komunikace. Integrace komunikace. 11. Úloha firemní kultury v procesu tvorby strategií. Předvídání změn ve firmě, změna a rozhodování ve firmě. – Proces plánování změn, model řízené změny. Úloha konzultantů v procesu změny. Diagnostický proces, intervenční strategie a její realizace. 12. Podíl zaměstnanců na realizaci změny, tvorba týmů pro realizaci změn. Změna firemní kultury, konflikt ve firmě, překonávání odporu ke změnám. Řízení strategické změny ve firmě.
Teaching methods
Přednášky spraktickými aplikacemi Prezentace práce studentů Samostatná práce studentů Samostudium literatury Cvičení Řešení případových studií
Assessment methods (in Czech)
Studenti prezenční formy studia: 2 písemné testy na cvičení semestrální práce a její obhajoba; případně řešení případové studie - dle zadání cvičícího Zkouška: písemná po splnění podmínek stanovených cvičícím Studenti kombinované formy studia: vypracování a odevzdání semestrální práce v rozsahu 8-10 stran Zkouška: písemná (nutno odeslat 14 dní před předpokládaným termínem zkoušky semestrální práci)
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms winter 2011, Summer 2012, winter 2012, Summer 2013.
  • Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2010/MA106