MA161 Research Methods in Marketing

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Summer 2012
Extent and Intensity
2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (lecturer)
Ing. Jan Mastný (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
nevyžadovány
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The aim of the students' knowledge and understanding of the foundations and context of marketing research realized.   The course introduces the nature of research, stages, basic methods and techniques of data acquisition and data processing. Theory is supplemented by examples of research carried out investigations. Knowledge: The student has knowledge of research methods in marketing and awareness of differences of sociological research. shows the orientation in the use of TV and radio PR, knowledge and competencies: Students will be able to decide on an appropriate method of research in marketing by nature priduktu. Skills: The student is able to able to compile a questionnaire and select the appropriate questions and interpret answers.
Syllabus (in Czech)
1. Úvod do předmětu 2. Marketingový výzkum u ekonomických subjektů v různých sektorech národního hospodářství 3. Marketingové myšlení, nová ekonomika, společenská koncepce marketingu - power-pointová prezentace 4. Individuální konzultace studentů k tématu marketingového výzkumu 5. Metodologie výzkumu v marketingu 6. Analýza trendů z makroekonomického prostředí 7. Výzkum trhu: segmentace 8. - 9. Prezentování výzkumu 10. Zprávy a využití výzkumu řízení podniku 11.-12. Metodologie výzkumu v sociálním marketingu - příklady povinná literatura: FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Praha: GRADA, 2003, ISBN 80-247-0385-8 KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. Grada, 2006, ISBN 80-247-0966-X HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005, ISBN 978-80-7367-485-4
Teaching methods (in Czech)
Studenti vypracují projekt marketingového výzkumu konkrétního produktu s přihlédnutím k cílovým skupinám. Projekt budou ho prezentovat. Následně navrnou vhodné formy komunikačního mixu vzhledem k segmentaci trhu.
Assessment methods
Obsah předmětu PS/KS Cvičení 26/8 Samostatná příprava 78/96 Celkem 104/104 Požadavky na zakončení PS/KS (váha %) Písemný test 30/40 Četba 30/10 Vypracování tiskové zprávy, příprava tiskové konference 40/50 Celkem 100/100 Zvláštní podmínky a podrobnosti: min. 80% účasti na cvičení
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, winter 2012, Summer 2013, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, summer 2019.
  • Enrolment Statistics (Summer 2012, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2012/MA161