MA161 Research Methods in Marketing

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2017
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(2) && FORMA(P) && OBOR(MKO)
nevyžadovány
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem jsou znalosti studentů a pochopení základů i souvislostí realizovaného marketingového výzkumu. Předmět seznamuje s podstatou výzkumu, fázemi, základními metodami a technikami získávání dat a jejich zpracováním. Teorie výzkumu je doplňována příklady realizovaných výzkumů.
Znalosti: Student má znalosti metod výzkumu v marketingu a uvědomění si odlišností od sociologického výzkumu.
Kompetence: Student se dokáže rozhodnout pro vhodnou metodu výzkumu v marketingu podle povahy produktu.
Dovednosti: Absolvent dokáže umí sestavit dotazník a zvolit vhodné otázky jakož i odpovědi interpertovat.
Syllabus (in Czech)
1. Úvod do předmětu
2. Marketingový výzkum u ekonomických subjektů v různých sektorech národního hospodářství
3. Marketingové myšlení, nová ekonomika, společenská koncepce marketingu - power-pointová prezentace
4. Individuální konzultace studentů k tématu marketingového výzkumu
5. Metodologie výzkumu v marketingu
6. Analýza trendů z makroekonomického prostředí
7. Výzkum trhu: segmentace
8. - 9. Prezentování výzkumu
10. Zprávy a využití výzkumu řízení podniku
11.-12. Metodologie výzkumu v sociálním marketingu - příklady povinná literatura:
Literature
    required literature
  • KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-0966-X. info
    recommended literature
  • FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Praha: GRADA, 2003, ISBN 80-247-0385-8
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005, ISBN 978-80-7367-485-4
Teaching methods (in Czech)
Studenti vypracují projekt marketingového výzkumu konkrétního produktu s přihlédnutím k cílovým skupinám. Projekt budou ho prezentovat. Následně navrnou vhodné formy komunikačního mixu vzhledem k segmentaci trhu. Obsah předmětu PS/KS
Přednášky 0/0
Cvičení 26/8
Samostatná příprava 52/70
Celkem 78/78
Assessment methods (in Czech)
Součástí ústní zkoušky je diskuse nad připraveným projektem marketingového výzkumu. Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Písemný test 30/40
Ústní zkouška 70/60
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti: min. 80% účasti na cvičení
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
The course is also listed under the following terms Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, Summer 2013, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, summer 2019.
  • Enrolment Statistics (winter 2017, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2017/MA161