UCP:MG029 Psychology - Course Information
MG029 Psychology
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.summer 2016
- Extent and Intensity
- 2/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
Katedra managementu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Hospitality Management (Study in Czech) (programme UCP, BC) (2)
- Destination Management in the Turism Industry (Study in Czech) (programme UCP, BC) (2)
- Leisure Time Management (programme UCP, BC)
- Marketing Communication in the Service Industry (Study in Czech) (programme UCP, BCE) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je uvedení studenta do problematiky psychologie, pochopení jejího postavení a významu v systému soudobých věd, využití její metodologické funkce nejen v oblasti rize odborné, ale i v širokém spektru praktických činností vůbec, manažerské praxe studovaného oboru pak zvláště. Analýza základních psychologických kategorií umožňuje pochopení specifičtějších témat sociální psychologie, psychologie osobnosti, psychologie práce a osobnosti, psychologie zdraví. Studenti jsou vedeni k uvědomění mimořádně výrazných nároků na profil osobních vlastností vedoucího pracovníka studovaného oboru. Znalosti Student si uvědomuje soudobé mimořádně výrazné nároky na profil osobních předpokladů a vlastností vedoucího pracovníka ve službách. Dovednosti Student umí použít metody praktického poznávání lidí. Zároveň se naučil základním technikám profesionálního jednání s klienty, včetně klientů "svízelných" povah. Schopnosti Student je schopen zvyšovat nutný stupeň frustrační tolerance, protože pochopil náročnost práce ve službách z hlediska psychiky.
- Syllabus
- 1) Postavení a úloha psychologie v historii a současnosti (P). Interaktivní diskuse k obsahu základních psychologických kategorií (S). 2) Metodologie a metody psychologie, jejich využití v činnostech studovaných oborů (P). Pozorování - úskalí a meze pozorování, modelové situace (S). 3) Osobnost, její struktura, vývoj a dimenze (P). Popis osoby (etudy) (S). 4) Schopnosti a vlohy. Druhy schopností určené faktorovou analýzou - dimenze vnímání, psychomotoriky a inteligence. Uplatnění emoční inteligence ve službách CR (P). Komunikační hry (S). 5) Temperament, soudobé metody jeho zkoumání, temperamentové dimenze obecného chování, emocionálního prožívání, sociálního chování, maskulinity a feminity (P). Psychologické příčiny pracovních konfliktů v modelech transakční analýzy (S). 6) Motivace, základní psychologické kategorie motivů, problém demotivace a frustrace, pracovní spokojenost (P). Problém altruismu v profesním životě a problematika syndromu mylné paměti v motivačních teoriích (S). 7) Inteligence a tvořivost. Projevy, účinky a složitosti jednotlivých typů inteligence a jejich kombinace u jednotlivce (P). Rozhodovací hra (S). 8) Sociální interakce, postoje, role chování ve studovaném oboru (P). Strategie a taktiky profesionálního jednání s klienty - modelové situace(S). 9) Dynamismy adaptace - možnosti a problémy ve studovaném oboru (P). Strategie a techniky profesionálního jednání s klienty "svízelných" povah (S). 10) Poznávání a charakterizace osobnosti - metody praktického poznávání lidí nutné pro vedoucího pracovníka oboru (P). Psychologický film zaměřený na studovaný obor - testování psychiky jednotlivých postav, charakteristika jejich chování (S). 11) Poradenská psychologie práce. Úloha a význam psychologického poradenství v osobním a profesionálním životě jedince zaměstnaného ve službách CR (P). Komparace výsledků testování filmových postav ve skupině (S). 12) Specifika práce v oblasti služeb z psychologického hlediska (P). "Veřejná a soukromá osoba" v člověku - modelové situace (S). 13) Psychologie činností ve službách ve vztahu k psychickým procesům pracovníka ve službách (P). Sociální role "hostitele" a "hosta" - interaktivní diskuse o modelových situacích (S).
- Literature
- recommended literature
- SMÉKAL, V.: Pozvánka do psychologie osobnosti. II. aktualizované vydání, Brno, Barrister 2009. ISBN 8-71-78-553-9
- PAUKNEROVÁ, D. Psychologie pro ekonomy a manažery. Grada Publishing, 2012, vol. 2012, 3. vydání. info
- Teaching methods (in Czech)
- interaktivní přednáška, interaktivní diskuse, komunikační a rozhodovací hra, etudy
- Assessment methods (in Czech)
- ústní zkouška, vylosovaný teoretický zkušební okruh a hodnocení seminárních aktivit
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: z | zk
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught: every week.
Note related to how often the course is taught: KS: 3|3|3, celkem 9.
General note: vylosovaný teoretický zkušební okruh a bodové hodnocení aktivit při semináři.
Information on the extent and intensity of the course: 3/3/3.
- Enrolment Statistics (summer 2016, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2016/MG029