UCP:MG029 Psychology - Course Information
MG029 Psychology
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.summer 2021
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc. (lecturer)
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Cíl předmětu: Cílem předmětu je uvedení studenta do problematiky psychologie, pochopení jejího postavení a významu v systému soudobých věd, využití její metodologické funkce nejen v oblasti ryze odborné, ale i v širokém spektru praktických činností vůbec, manažerské praxe studovaného oboru pak zvláště. Analýza základních psychologických kategorií umožňuje pochopení specifičtějších témat sociální psychologie, psychologie osobnosti, psychologie práce a osobnosti, psychologie zdraví.
- Learning outcomes (in Czech)
- Znalosti: Student si uvědomuje soudobé mimořádně výrazné nároky na profil osobních předpokladů a vlastností vedoucího pracovníka ve službách.Schopnosti: Student dokáže zvyšovat stupeň frustrační tolerance, protože pochopil náročnost práce ve službách z hlediska psychiky.Dovednosti: Student umí použít metody praktického poznávání lidí nutné pro vedoucího pracovníka oboru služeb. Zároveň se naučil základní techniky jednání s klienty, včetně klientů „svízelných“ povah.
- Syllabus (in Czech)
- Osnova: 1. Historie a současnost základních směrů psychologického myšlení. 2. Metodologie a metody psychologie, jejich využití v tvůrčí činnosti studovaného programu. 3. Osobnost, její struktura, vývoj a dimenze. 4. Schopnosti a vlohy. Druhy schopností určené faktorovou analýzou – dimenze vnímání, psychomotoriky a inteligence. Uplatnění emoční inteligence ve službách cestovního ruchu. 5. Temperament, soudobé metody jeho zkoumání, temperamentové dimenze obecného chování, emocionálního prožívání, sociálního chování, maskulinity a feminity. 6. Motivace, základní psychologické kategorie motivů, problém demotivace a frustrace, pracovní spokojenost. 7. Inteligence a tvořivost. Projevy, účinky a složitosti jednotlivých typů inteligence a jejich kombinace u jednotlivce. 8. Sociální interakce, postoje, role chování ve studovaném programu. 9. Dynamismy adaptace – možnosti a problémy ve studovaném programu. 10. Poznávání a charakterizace osobnosti – metody praktického poznávání lidí nutné pro vedoucího pracovníka oboru. 11. Poradenská psychologie práce. Úloha a význam psychologického poradenství v osobním a profesionálním životě jedince zaměstnaného ve službách cestovního ruchu. 12. Sumarizující interaktivní diskuse k probranému učivu. 13. Psychologický film tematicky zaměřený k oboru služeb. Analýza psychiky jednotlivých postav, příčin jejich chování a činů.Studijní literatura a studijní pomůckyPovinná:Pauknerová, D. a kol. Psychologie a sociologie pro ekonomy a manažery. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3
- Literature
- required literature
- PAUKNEROVÁ, D. Psychologie pro ekonomy a manažery. Grada Publishing, 2012, vol. 2012, 3. vydání. info
- Teaching methods (in Czech)
- interaktivní přednáška, interaktivní diskuse, komunikační a rozhodovací hra, etudy
- Assessment methods (in Czech)
- ústní zkouška,nebo písemná zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: z | zk
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught: every week.
General note: vylosovaný teoretický zkušební okruh a bodové hodnocení aktivit při semináři.
Information on the extent and intensity of the course: 3/3/0.
- Enrolment Statistics (summer 2021, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2021/MG029