MK141 Marketing Analysis

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2020
Extent and Intensity
2/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (lecturer)
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites
Basic knowledge of marketing.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives
The course "Marketing Analysis" builds on the basic knowledge of marketing acquired by the student at the bachelor's degree, as well as knowledge of management, economics and business economics, as well as knowledge of marketing research. The results of marketing analyzes are the basis for the preparation of all strategic and tactical decisions of companies / companies / institutions.
Syllabus (in Czech)
  • Témata přednášek: 1.Marketingová situační analýza 2.PEST analýza 3.Analýza politických faktorů 4.Analýza demografických ukazatelů 5.Analýza konkurence 6.Analýza spotřebních trhů 7.Analýza sociálních faktorů 8.Analýza technologického prostředí 9.Trendy životního stylu 10. Analýza ekonomických faktorů 11.-13. Příklady marketingových analýz
Literature
    required literature
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2. upravené a rozšířené vydání. Praha: Grada Publ. 2013, 368 s. ISBN 978-80-247-9.
  • KOZEL, R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publ. 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
Assessment methods (in Czech)
Ukončení předmětu Prezenční forma: zpracování a prezentování třech seminárních prací (I., II., III.) a vložení do odevzdávárny do 30. 3. Kombinovaná forma: zpracování třech seminárních prací (I., II., III.) a vložení do odevzdávárny do 30. 3. Zk bude spočívat v hodnocení vypracovaných a odevzdaných seminárních prací. Témata seminárních prací, každá v rozsahu 4-5 NS: I. Analýza demografických ukazatelů důležitých pro úspěšnost produktu na trhu (vyberte produkt ve vztahu k tématu diplomové práce) II. Analýza konkurence (vyberte jeden produkt, který je tématem DP) III. Analýza spotřebních trhů určitého produktu (vyjděte z tématu diplomové práce) Při zpracování použít skripta Attl, Studnička: Zásady zpracování závěrečných kvalifikačních prací.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 4-4-0.
The course is also listed under the following terms summer 2021, summer 2022, winter 2022, winter 2023.
  • Enrolment Statistics (summer 2020, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2020/MK141