UCP:MK141 Marketingové analýzy - Informace o předmětu
MK141 Marketingové analýzy
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2020
- Rozsah
- 2/2/0. 4-4-0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (přednášející)
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Předpoklady
- Základní znalosti marketingu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět „Marketingové analýzy“ navazuje na základní znalosti marketingu, které student získal na bakalářském stupni studia, jakož i na znalosti z oblasti managementu, ekonomie a podnikové ekonomiky, a také na znalosti z oblasti marketingového výzkumu. Výsledky marketingových analýz jsou základem pro přípravu všech strategických i taktických rozhodnutí podniků/firem/ institucí.
- Osnova
- Témata přednášek: 1.Marketingová situační analýza 2.PEST analýza 3.Analýza politických faktorů 4.Analýza demografických ukazatelů 5.Analýza konkurence 6.Analýza spotřebních trhů 7.Analýza sociálních faktorů 8.Analýza technologického prostředí 9.Trendy životního stylu 10. Analýza ekonomických faktorů 11.-13. Příklady marketingových analýz
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
- JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2. upravené a rozšířené vydání. Praha: Grada Publ. 2013, 368 s. ISBN 978-80-247-9.
- KOZEL, R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publ. 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu Prezenční forma: zpracování a prezentování třech seminárních prací (I., II., III.) a vložení do odevzdávárny do 30. 3. Kombinovaná forma: zpracování třech seminárních prací (I., II., III.) a vložení do odevzdávárny do 30. 3. Zk bude spočívat v hodnocení vypracovaných a odevzdaných seminárních prací. Témata seminárních prací, každá v rozsahu 4-5 NS: I. Analýza demografických ukazatelů důležitých pro úspěšnost produktu na trhu (vyberte produkt ve vztahu k tématu diplomové práce) II. Analýza konkurence (vyberte jeden produkt, který je tématem DP) III. Analýza spotřebních trhů určitého produktu (vyjděte z tématu diplomové práce) Při zpracování použít skripta Attl, Studnička: Zásady zpracování závěrečných kvalifikačních prací.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2020/MK141