HO173 Current trends in Hospitality

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2021
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Ing. Jan Hán, Ph.D. (seminar tutor)
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět seznamuje studenty s aktuálními trendy a dobrými praktikami z odborné praxe v oblasti hotelnictví, gastronomie a cestovního ruchu. Dále studentům poskytuje relevantní zdroje a návod pro vyhledávání a kontinuální sledování trendů v jednotlivých oblastech oboru hospitality. Studenti budou seznámeni s ekonomickými trendy a jejich dopadem na obor hotelnictví, trendy v hotelovém marketingu, prodeji hotelových kapacit, poznávání chování zákazníků a jejich současnou segmentaci.
Learning outcomes (in Czech)
Znalosti: Student získá základní přehled o aktuálních trendech v oboru hotelnictví a jeho jednotlivých oblastech. Schopnosti: Po absolvování budou studenti schopni vyhledávat současné trendy, které ovlivňují trh hotelnictví, budou schopni tyto trendy a informace kriticky analyzovat a implementovat do praxe. Díky tomu budou moci významně ovlivňovat celkovou konkurenceschopnost hotelu a zvyšovat tak svoji profesní kvalifikaci. Dovednosti: Student se po absolvování předmětu dokáže orientovat v nepřeberném množství informací, které mají či nemají přímou souvislost a vliv na studovaný obor, dokáže jednotlivé informace analyzovat a využívat v odborné praxi pro zlepšování konkurenceschopnosti podnikatelských subjektů.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do trendu v hotelnictví, cestovním ruchu a gastronomii. 2. Jak porozumět aktuálním trendům? 3. Aktuální trendy v cestovním ruchu a jejich vliv na hotelnictví. 4. Vývoj současných trendů v oblasti stravovacích služeb. 5. Ekonomické trendy a jejich vliv na oblast hotelnictví. 6. Sdílená ekonomika v hotelnictví. 7. Trendy v provozu ubytovacích zařízení a prodej jejich kapacit. 8. Trendy v hotelovém marketingu. 9. Využívání sociálních sítí v hotelovém marketingu. 10. Moderní způsoby propagace a prodeje v oblasti hotelnictví. 11. Nové způsoby segmentace zákazníků a jejich základní rysy. 12. Predikce budoucího stavu oboru a jeho jednotlivých součástí. 13. Shrnutí učiva.
Literature
    required literature
  • HÁN, Jan, Štěpán CHALUPA, Zdena LUSTIGOVÁ, Jaromír PAŽOUT, Petr ŠALDA and Martina SOCHŮRKOVÁ. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, svazek třetí: Online marketing. první. Praha: Wolters Kluwer, 2017, 312 pp. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, 3. ISBN 978-80-7552-888-9. info
    recommended literature
  • German Convention Bureau. 2017. Meetings and Conventions 2030: A study of megatrends shaping our industry
Assessment methods (in Czech)
Závěrečný test znalostí
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught: every week.
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-0.
The course is also listed under the following terms winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, summer 2020, winter 2021, winter 2022.
  • Enrolment Statistics (summer 2021, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2021/HO173