HO173 Current trends in Hospitality

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2015
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
Katedra hotelnictví – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět HO173 Aktuální trendy v hotelnictví seznamuje studenty s aktuálními trendy a dobrými praktikami z odborné praxe v oblasti hotelnictví, gastronomie a cestovního ruchu. Dále studentům poskytuje relevatní zdroje a návod pro vyhledávání a kontinuální sledování trendů v jednotlivých oblastech oboru hospitality. Studenti budou seznámeni s ekonomickými trendy a jejich dopadem na oblast hotelnictví, trendy v hotelovém marketingu, prodeji hotelových kapacit, poznávání chování zákazníků a jejich současnou segmentaci.

Znalosti: Student získá základní přehled o aktuálních trendech v oboru hotelnictví a jeho jednotlivých oblastech.

Schopnosti: Po absolvování budou studenti schopni vyhledávat současné trendy, které ovlivňují trh hotelnictví, budou schopni tyto trendy a inforamce kriticky analyzovat a implementovat do praxe. Díky tomu budou moci významně ovlivňovat celkovou konkurenceschopnost hotelu a zvyšovat tak svoji profesní kvalifikaci.

Dovednosti: Student se po absolvování předmětu dokáže orientovat v nepřeberném množství informací, které mají či nemají přímou souvislost a vliv na studovaný obor, dokáže jednotlivé inforamce analyzovat a využívat v odborné praxi pro zlepšování konkurenceschopnosti podnikatelských subjektů.
Syllabus (in Czech)
  • Jak vyhledat opravdu aktuální trendy?
  • Aktuální trendy v cestovním ruchu a jejich vliv na hotelnictví.
  • Vývoj současných trendů v oblasti stravovacích služeb.
  • Ekonomické trendy a jejich vliv na oblast hotelnictví.
  • Studie zaměřené na predikci budoucího stavu oboru a jeho jednotlivých součástí.
  • Trendy v provozu ubytovacích zařízení a prodeji jejich kapacit.
  • Trendy v hotelovém marketingu
  • Nové způsoby segmetnace zákazníků a jejich základní rysy.
  • Moderní způsoby propagace a prodeje v oblasti hotelnictví.
  • Využívání sociálních sítí v hotelovém marketingu.
Teaching methods (in Czech)
Předmět je vyučován formou seminářů.
Assessment methods (in Czech)
Pro udělení zápočtu je požadována minimálně 80% docházka na seminářích.
Aktivní zapojení během seminářů.
Vypracování seminární práce a její prezentace.
Studenti kombinované formy studia vypracují 7 stránkovou seminární práci se zaměřením na trendy v hotelnictví, gastronomii nebo cestovním ruchu. Celkový rozsah seminární práce je 10 stran (titulní strana, obsah, 7 stran práce členěné na úvod, stať a závěr a seznam použité literatury). Zápočet bude udělat na základě rozpravy nad zvoleným tématem.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught: every week.
Information on the extent and intensity of the course: 0/2/2.
The course is also listed under the following terms winter 2016, winter 2017, winter 2018, summer 2020, summer 2021, winter 2021, winter 2022.
  • Enrolment Statistics (winter 2015, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2015/HO173