JS042 Spanish language IV

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2022
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Jiří Holub, Ph.D. (seminar tutor)
Prerequisites (in Czech)
Předmět navazuje na předchozí předměty JS 010, JS 020, JS 030.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Znalosti: Student v předmětu JS 042 Španělský jazyk si osvojí základní jazykové prostředky pro komunikaci vrámci probíraných témat. Získá základní informace o španělských a latinskoamerických reáliích dané jazykové oblasti majících vztah ke zmíněným tématům. Kompetence: Po absolvováním předmětu JS 042 student zvládne jednoduchým způsobem komunikovat a psát v běžných životních situacích, které byly probrány ve výše zmíněných konverzačních okruzích. Dovednosti: Absolvováním předmětu JS 042 student bude umět jednoduchým způsobem vyjadřovat minulost (blízkou i vzdálenější) – ústně i písemně (dopis, e-mail). Bude schopen klást a zodpovídat jednoduché otázky týkající se momentálního duševního a fyzického stavu. Bude schopen vést jednoduchou konverzaci na téma počasí a hovořit o činnostech provozovaných v jednotlivých ročních dobách. Naučí se jak vyjádřit překvapení, radost, spokojenost, zklamání apod. a sformulovat i přijmout omluvu. Bude umět hodnotit a srovnávat předměty, osoby, situaci. Bude znát potřebné cestovní doklady, dokáže se zorientovat na letišti a řešit případné komplikace (zpoždění odletu, ztráta zavazadel). Výstupem předmětu JS 042, který navazuje na předchozí předměty JS 010, JS 020 a JS 030, by mělo být celkové zvládnoutí základů komunikace ve španělštině v bežných životních situacích, jak slovem tak písmem.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Mluvit o minulosti 1 - blízká minulost (vyprávění, dopis, e-mail) 2. Jak se omluvit a přijmout omluvu, ptát se na důvod 3. Jak vyjádřit překvapení, radost, zklámání apod. 4. Španělé a volný čas 5. Mluvit o minulosti 2 - jednorázové ukončené děje (vyprávění, dopis, e-mail) 6. Srovnávání a porovnávací výrazy, vyjádření vlastnictví 7. Jak vyjádřit zájem o druhé - popis momentálních duševních a fyzických stavů 8. Hudba a národní tance Latinské Ameriky 9. Cestování letadlem 1 – základní slovní zásoba a orientace na letišti 10. Cestování letadlem 2 – vyzvedávání zavazadel, reklamace 11. Počasí, roční doby, měsíce, dny v týdnu, datum. 12. Klima ve Španělsku a Latinské Americe 13. Souhrnné opakování probrané látky
Literature
    required literature
  • BROŽOVÁ KATEŘINA and FERRER PEŇARANDA CARLOS. Aventura 1. 1st ed. Praha: Klett nakladatelství s.r.o., 2009, 221 pp. ISBN 978-80-7397-022-2. info
  • BROŽOVÁ, Kateřina and Carlos FERRER PEÑARANDA. Aventura 2. Praha: Klett, 2010. ISBN 978-80-7397-043-7. info
  • CASTRO VIÚDEZ,F., BENÍTEZ RUBIO,M.N. Espaňol en Marcha 3, Curso de espaňol como lengue extranjera. 4th ed. Madrid: SGEL-Educación, 2009, 167 pp. Libro del alumno. ISBN 978-84-9778-239-5. info
  • CASTRO VIÚDEZ,F., BENÍTEZ RUBIO,M.N. Espaňol en Marcha 3, Curso de espaňol como lengue extranjera. 3rd ed. Madrid: SGEL-Educación, 2009, 72 pp. Cuaderno de ejercicios. ISBN 978-84-9778-241-8. info
    recommended literature
  • CASTRO, F, F MARÍN, R MORALES and S ROSA. Nuevo Ven 1. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia S.A, 2003. ISBN 84-7711-832-9. info
  • CASTRO, F. USO de la gramática española - Elemental. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 1996. info
  • SÁNCHEZ, A and GÓMEZ P CANTOS. 450 ejercicios gramaticales. Madrid,: SGEL-Educación., 1991. ISBN 84-7143-461-X. info
Teaching methods (in Czech)
Výuka probíhá formou cvičení s důrazem na rozvoj komunikativních schopností studentů. Je založena na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací zaměřených zejména na manažerské pozice. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturní odlišnosti. Student kombinované formy samostatně plní zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracovává písemné dokumenty podle zadání (zpráva, e-mail, vyplnění formuláře), které se vážou na základní okruhy předmětu. Jejich kontrola a doplňující procvičování se uskutečňuje během konzultací. Kontrola zvládnutí zadaných forem komunikace bude předmětem závěrečného testu, jehož úspěšné absolvování je podmínkou možnosti absolvovat zkoušku.
Assessment methods (in Czech)
Na začátku každé hodiny se bude psát krátký test na učivo předchozí hodiny, za nějž lze získat až 10 bodů. Celkem se bude psát 10 testů a může se získat až 100 bodů. Výsledná známka bude udělena podle této škály:
100-90 = A
89-80 = B
79-70 = C
69-65 = D
64-60 = E
59-0 = FX
V případě, že student/ka požadovaného minima bodů na konci semestru nedosáhne, ale zároveň bude mít alespoň 30 bodů, může si testy, které nepsal/a nebo které napsal/a na málo bodů, napsat v průběhu zkouškového období a má nárok na dva opravné termíny.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Note related to how often the course is taught: KS: 2|2|2, celkem 6.
Information on the extent and intensity of the course: 2/2/2.
The course is also listed under the following terms Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, Summer 2013, Summer 2014, summer 2015, summer 2016, summer 2017, summer 2018, summer 2019, summer 2020, summer 2021, summer 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (summer 2022, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2022/JS042