MG126 Strategic Management

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2022
Extent and Intensity
2/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Martin Kocourek (lecturer)
doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc. (lecturer)
Ing. Martin Kocourek (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
Katedra managementu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se strategickým řízením firem v konkurenčním oboru hotelnictví, cestovní ruch a marketing
Learning outcomes (in Czech)
Znalosti: Student zná východiska, principy a proces strategického řízení a strategického myšlení ve firmě. Naučí se analytické postupy pro interní a externí strategické analýzy. Schopnosti: Po úspěšném absolvování bude student schopen vysvětlit pojmy strategického řízení, popsat a aplikovat vybrané metody strategického řízení a bude schopen vyhodnotit strategickou pozici podniku a formulovat doporučení. Dovednosti: Student dovede využít strategický cyklus při výběru, realizaci a hodnocení strategie firem se zaměřením na hotelnictví, cestovní ruch a marketing
Syllabus (in Czech)
  • Osnova: 1. Strategický management, základní východiska a principy. 2. Organizace a praktická aplikace Bussines a Competitive Intelligence. 3. Strategie podniku. 4. Strategický plánovací cyklus. 5. Strategická analýza vnějšího prostředí. 6. Interní strategická analýza. 7. Formulace a tvorba strategie. 8. Strategie modrého oceánu. 9. Konkurenční strategie firmy. 10. Tvorba strategického plánu. 11. Implementace strategie. 12. Hodnocení strategie a strategický controlling. 13. Řízení strategické změny – management změn a reorganizace. Povinná: FOTR, J. a kol. Tvorba strategie a strategické plánování. Praha: Grada, 2012. 384 s. ISBN 978-80-247-3985-4. KIM, W. CH. a R. MAUBORGNE. Strategie modrého oceánu. Umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-295-6. POPUR, J. Business intelligence v podnikové praxi. Praha: Professional Publishing, 2012. 276 s. ISBN 978-80-7431-065-2. ZUZÁK, R. Strategické řízení podniku. Praha: Grada, 2011. 172 s. ISBN 978-80-247-4008-9. Doporučená: BARTES, F. Strategie konkurenčních střetů. Ostrava: KEY Publishing, 2011. 172 s. ISBN 978-80-7418-100-9. GRASSEOVÁ, M. Analýza podniku v rukou manažera. 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. Brno: BizBooks, 2012. 325 s. ISBN 978-80-251-2621-9. KOTTER, J. P. Vedení procesu změny. Osm kroků úspěšné transformace podniku v turbulentní ekonomice. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-314-4. LHOTSKÝ, J. Strategický management. Jak zajistit budoucí úspěch podniku. Praha: Computer Press, 2010. 144 s. ISBN 978-80-254-8182-0. SRPOVÁ, J. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011. 194. s. ISBN 978-80-247-4103-1. VEBER, J. Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Dotisk 2. aktualizovaného vyd. Praha: Management Press, 2014. 736 s. ISBN 978-80-7261-274-1. Studijní opora: ČECH, P. Studijní opora předmětu – Strategické řízení. Praha: VŠH, 2017. Dostupné v IS VŠH.
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, cvičení
Assessment methods (in Czech)
Písemná/ústní zkouška
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 5-5-5.
The course is also listed under the following terms winter 2018, winter 2019, summer 2020, summer 2021, summer 2023, winter 2023.
  • Enrolment Statistics (summer 2022, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2022/MG126