MG126 Strategic Management

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2019
Extent and Intensity
2/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc. (lecturer)
RSDr, Ph.D Petr Krajáč (lecturer)
RSDr. Petr Krajáč, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
Katedra managementu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se strategickým řízením firem v konkurenčním oboru hotelnictví, cestovní ruch a marketing.
Learning outcomes (in Czech)
Znalosti: Student zná východiska, principy a proces strategického řízení a strategického myšlení ve firmě. Naučí se analytické postupy pro interní a externí strategické analýzy. Schopnosti: Po úspěšném absolvování bude student schopen vysvětlit pojmy strategického řízení, popsat a aplikovat vybrané metody strategického řízení a bude schopen vyhodnotit strategickou pozici podniku a formulovat doporučení. Dovednosti: Student dovede využít strategický cyklus při výběru, realizaci a hodnocení strategie firem se zaměřením na hotelnictví, cestovní ruch a marketing.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Strategický management, základní východiska a principy. 2. Organizace a praktická aplikace Bussines a Competitive Intelligence. 3. Strategie podniku. 4. Strategický plánovací cyklus. 5. Strategická analýza vnějšího prostředí. 6. Interní strategická analýza. 7. Formulace a tvorba strategie. 8. Strategie modrého oceánu. 9. Konkurenční strategie firmy. 10. Tvorba strategického plánu. 11. Implementace strategie. 12. Hodnocení strategie a strategický controlling. 13. Řízení strategické změny – management změn a reorganizace.
Literature
    required literature
  • KIM, W. CH. and R. MAUBORGNE. Strategie modrého oceánu. Umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-295-6. info
  • POPUR, J. Business intelligence v podnikové praxi. Praha: Professional Publishing, 2012, 276 pp. ISBN 978-80-7431-065-2. info
  • FOTR, J. a kolektiv. Tvorba strategie a strategické plánování. Praha: Grada, 2012, 384 pp. ISBN 978-80-247-3985-4. info
  • ZUZÁK, R. Strategické řízení podniku. Praha: Grada, 2011, 172 pp. ISBN 978-80-247-4008-9. info
    recommended literature
  • ČECH, P. Studijní opora předmětu – Strategické řízení. Praha: VŠH, 2017. Dostupné v IS VŠH.
  • KOTTER, J. P. Vedení procesu změny. Osm kroků úspěšné transformace podniku v turbulentní ekonomice. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-314-4. info
  • VEBER, Jaromír a kol. Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Dotisk 2. aktualiz. vydání. Praha: Management Press, 2014, 736 pp. ISBN 978-80-7261-274-1. info
  • GRASSEOVÁ, M. Analýza podniku v rukou manažera. 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. Brno: BizBooks, 2012, 325 pp. ISBN 978-80-251-2621-9. info
  • SRPOVÁ, J. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011, 194 pp. ISBN 978-80-247-4103-1. info
  • BARTES, F. Strategie konkurenčních střetů. Ostrava: KEY Publishing, 2011, 172 pp. ISBN 978-80-7418-100-9. info
  • LHOTSKÝ, J. Strategický management. Jak zajistit budoucí úspěch podniku. Praha: Computer Press, 2010, 144 pp. ISBN 978-80-254-8182-0. info
Teaching methods (in Czech)
přednáška, cvičení
Assessment methods (in Czech)
75 % docházka na cvičení, zápočet a ústní zkouška. Studenti kombinované formy vypracují seminární práci, která na základě práce s literaturou a dalšími zdroji přispěje k prohloubení jejich znalostí a k jejich schopnosti aplikovat vybrané metody strategického řízení firem se zaměřením na hotelnictví, cestovní ruch a marketing. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 5-5-5.
The course is also listed under the following terms winter 2018, summer 2020, summer 2021, summer 2022, summer 2023, winter 2023, winter 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2019, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2019/MG126