UCP:MK128 Publicistic genres - Course Information
MK128 Publicistic genres in marketing practice
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.summer 2022
- Extent and Intensity
- 2/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Jan Mastný (lecturer)
Ing. Jan Mastný (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Jan Mastný
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites (in Czech)
- Předmět Publicistické žánry v marketingové praxi je ukončen ústní zkouškou. Předpokladem pro její úspěšné složení je: • aktivní účast na výuce • prostudování základní literatury a studijních opor • odevzdáním redakčních materiálů • splnění korespondenčních úkolů (závěrečného testu či případové studie).
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Studenti si na základě přednášek a cvičení mají osvojit znalosti novinářské práce v tištěných denících a časopisech, orientovat se v profesních problémech, včetně problémů etických a v základních žurnalistických tématech a rubrikách. Studenti v seminářích analyzují výsledky své činnosti a probírají také aktuální témata žurnalistické práce. Studenti ve skupinách podle rubrik, analyzují své příspěvky a v rámci diskusí a na základě předepsané četby probírají i aktuální témata žurnalistické práce.
- Learning outcomes (in Czech)
- ● rozvoj logického, analytického a kritického myšlení (úvod do studia komunikace, úvod do filosofie, základy sociologie)
● rozvoj komunikačních dovedností, obecných i oborově specializovaných (komunikační dovednosti pro žurnalisty, sociální komunikace, pragmatika, rétorika, moderování apod.)
● rozvoj jazykových kompetencí (v rodném i světovém jazyce) a stylistických dovedností
(současný český jazyk, stylistika, pravopisné praktikum, cizí jazyk apod.)
● rozvoj dovedností při vyhledávání a zpracovávání informací (zdroje žurnalistických informací, aktuální otázky žurnalistiky, základy žurnalistických profesí apod.)
● rozvoj samostatnosti i koordinace a kooperace při práci v týmu (všechna praktika a na ně navazující workshopy, základy managementu, komunikační dovednosti pro žurnalisty apod.)
● tvůrčí psaní, publicistické žánry
● grafické a obsahové analýzy časopisů o hotelnictví, gastronomii a cestovním ruchu
● posílení odpovědnosti a vědomí o specifikách a problematičnosti právního a etického rámce žurnalistiky (etika v žurnalistice, základy práva, média a právo) - Syllabus (in Czech)
- Média a veřejné mínění
- Mediální publikum a výzkum veřejného mínění
- Komunikace s novináři
- Vztahy mezi public relations a žurnalistikou
- Hodnoty a stereotypy (vyhledávání informací, zpracovávání, typy informací)
- Síla příběhu – média a marketing
- Zpravodajské žánry v časopisech, rekapitulace žánrů a jejich specifické uplatnění ( glosa, poznámka, komentář, editorial a jejich uplatnění v tisku a ostatních mediích, problémy názorové publicistiky)
- Publicistické žánry
- Praktikum psané tvorby – workshop, cvičení, diskuse
- Redakční práce
- Redigování
- Spolupráce s agenturami
- Příprava tiskové konference
- Výběr médií pro spolupráci
- Jak vzbudit zájem médií o vaše témata. Jaké náležitosti by mělo mít vaše sdělení tisku.
- Jak postupovat, abyste se prosadili do médií.
- Jak vystupovat pozitivně v médiích. Jak působit důvěryhodně, jistě a informovaně.
- Monitorování sdělovacích prostředků a sledování aktuálního vývoje publicity týkající se klienta
- Vyhledávání témat, o něž mohou projevit zájem sdělovací prostředky Jak komunikovat s novináři v krizové situaci
- Tvorba studentského časopisu, týmová práce
- Literature
- required literature
- MIČIENKA, M and J JIRÁK. Rozumět médiím. 2006. info
- MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií (Advertising in the world of media). Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 106 pp. ISBN 978-80-87411-00-1. info
- CHROMÝ, Jan. Média a vzdělávání - Media & Education 2018. 2018. URL info
- recommended literature
- CHROMÝ, Jan. Média a vzdělávání 2014 (Media and Education 2014). 2014. URL info
- SCHELLMANN, Bernhard. Média: Základní pojmy, návrhy, výroba. Praha: Europa-Sobotáles, 2004, 482 pp. ISBN 80-86706-06-0. info
- JIRÁK, Jan and Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. 2007th ed. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4. info
- not specified
- MASTNÝ, Jan. Grafika v mediální komunikaci. 2008. ISBN 978-80-86578-82-8. info
- Teaching methods (in Czech)
- Cyklus přednášek na téma publicistické žánry v marketingové praxi
Praktická cvičení se simulací odpovědnosti za jednotlivé publikační výstupy
Vlastní realizace publikačních výstupů
Prezentace před kolektivem jednotlivých fází publikační tvorby
Týmové hodnocení úrovněpublikačních výstupů - Assessment methods (in Czech)
- Hodnocení finálního publikačního výstupu ve formě realizované seminární práce
Průběžné hodnocení aktivity na seminářích
Ústní zkouška - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 4-4-4.
- Enrolment Statistics (summer 2022, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2022/MK128