UCP:BM2022SMM Social media marketing - Informace o předmětu
BM2022SMM Social media marketing
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Zuzana Bergrová (přednášející)
Jaroslav Bobák (přednášející)
Ing. Michal Fedorko (přednášející)
Ing. Anna Hospodárová (přednášející)
prof. Mgr. Lucia Spálová, PhD. (přednášející)
Mgr. Alena Zachová (přednášející) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Student nabude teoretické poznatky, osvojí si odbornou terminologii a získá zkušenosti z oblasti komunikace subjektů v prostředí sociálních médií. Úspěšný absolvent předmětu je schopen samostatného výběru social media kanálů, analýzy, návrhu, implementace, evaluace a následné optimalizace social media komunikační strategie. Student se orientuje v nástrojích pro tvorbu obsahu, je znalý pravidel komunikace na sociálních sítích, jejich potenciálu z hlediska PR, krizové komunikace, má přehled v relevantních analytických nástrojích a disponuje poznatky o metrikách, jakož i jejich významu ve vztahu k cílům komunikace.
- Osnova
Hlavní témata předmětu:
• Ukotvení marketingu v sociálních médiích v rámci komplexního konceptu digitálního marketingu.
• Sociální média a sociální sítě, benefity sociálních médií z hlediska značky (rozpoznání, autorita, loajalita, akvizice, komunita a její význam, globální dosah, nástroje obsahového marketingu, virality, video, vizualita, text).
• Případové studie social media strategií. (Organický a placený marketing, typy typy placených kampaní - CPC, CPI, CPA, boostovaný post, podpořený post, social media optimalizace, principy efektivního engagementu).
• Facebook Business Manager (publikum, statistiky, správce reklam, reklama v obsahové síti, Facebook, Instagram).
• Facebook marketing, Instagram marketing (persóny, segmenty, typy kampaní, obsahový plán, možnosti publikování, formáty, média, vizuál).
• Kategorie cílů v social media marketingu (povědomí, zvažování, konverze).
• Metriky sociálních médií, formulace KPI a KGI (v návaznosti na busines cíle a social media cíle).
• Analýza publika (tvorba person), analýza konkurence, audit sociálních médií (dostupné placené i freeware analytické nástroje), segmentace, targeting, insight kampaně.
• Výběr social media kanálů, kreativní strategie, tvorba harmonogramu, obsahová matice / mix (EDUCATE - entertain - promote).
• Umělá inteligence, chatboty jako konverzační asistenti a možnosti využití rozšířené a virtuální reality v prostředí sociálních médií.
• Příprava a návrhy strategie a online taktik.
• Měření a statistika na sociálních médiích.
• Prezentace strategie, diskuse, návrhy na optimalizaci a doporučení před implementací, vyhodnocení předmětu a zápis kreditů.
- Literatura
- doporučená literatura
- Vyhnánková, Losekoot, Jak na sítě, JMP 2019, 978-80-7555-084-2 CARVILL, M. Get Social. Social Media Strategy & Tactics for Leaders. Kogan Page. 2018. 242 p. ISBN 978-0-7494-8255-8. CHAFFEY, D. Digital Marketing. Pearson. 2016, 6th edition, 702 p. ISBN 97
- Metody hodnocení
- Hodnocení bude udělováno na základě výstupu nahraného do odevzdávárny ve formě PPT nebo PDF prezentace. Zadání projektu bude komunikováno v hodinách a nahráno zde do IS, kde budou vyjmenovány požadavky a parametry, které má práce obsahovat.
- Informace učitele
- Název studijního předmětu Social Media Marketing
Typ předmětu PVP A doporučený ročník / semestr 2/4
Rozsah studijního předmětu 0+2/týden
př./cv. hod. 0/26
př./cv. kreditů 4
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence ----
Způsob ověření studijních výsledků zápočet na základě průběžného hodnocení Forma výuky cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta PPraraktická aplikace poznatků při návrhu a implementaci social media strategie
.
Garant předmětu Mgr. Zuzana Bergrová
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky, přednáší většinu témat, dále stanovuje koncepci cvičení a dohlíží na jejich vedení.
Vyučující
Zuzana Bergrová, Anna Hospodárová, Alena Zachová, Michal Fedorko
Stručná anotace předmětu
Výuka studijního předmětu probíhá na pozadí teoreticko-aplikačního rámce zaměřeného na kanály sociálních médií. Student nabude teoretické poznatky, osvojí si odbornou terminologii a získá zkušenosti z oblasti komunikace subjektů v prostředí sociálních médií. Úspěšný absolvent předmětu je schopen samostatného výběru social media kanálů, analýzy, návrhu, implementace, evaluace a následné optimalizace social media komunikační strategie. Student se orientuje v nástrojích pro tvorbu obsahu, je znalý pravidel komunikace na sociálních sítích, jejich potenciálu z hlediska PR, krizové komunikace, má přehled v relevantních analytických nástrojích a disponuje poznatky o metrikách, jakož i jejich významu ve vztahu k cílům komunikace.
Hlavní témata předmětu:
• Ukotvení marketingu v sociálních médiích v rámci komplexního konceptu digitálního marketingu.
• Sociální média a sociální sítě, benefity sociálních médií z hlediska značky (rozpoznání, autorita, loajalita, akvizice, komunita a její význam, globální dosah, nástroje obsahového marketingu, virality, video, vizualita, text).
• Případové studie social media strategií. (Organický a placený marketing, typy typy placených kampaní - CPC, CPI, CPA, boostovaný post, podpořený post, social media optimalizace, principy efektivního engagementu).
• Facebook Business Manager (publikum, statistiky, správce reklam, reklama v obsahové síti, Facebook, Instagram).
• Facebook marketing, Instagram marketing (persóny, segmenty, typy kampaní, obsahový plán, možnosti publikování, formáty, média, vizuál).
• Kategorie cílů v social media marketingu (povědomí, zvažování, konverze).
• Metriky sociálních médií, formulace KPI a KGI (v návaznosti na busines cíle a social media cíle).
• Analýza publika (tvorba person), analýza konkurence, audit sociálních médií (dostupné placené i freeware analytické nástroje), segmentace, targeting, insight kampaně.
• Výběr social media kanálů, kreativní strategie, tvorba harmonogramu, obsahová matice / mix (EDUCATE - entertain - promote).
• Umělá inteligence, chatboty jako konverzační asistenti a možnosti využití rozšířené a virtuální reality v prostředí sociálních médií.
• Příprava a návrhy strategie a online taktik.
• Měření a statistika na sociálních médiích.
• Prezentace strategie, diskuse, návrhy na optimalizaci a doporučení před implementací, vyhodnocení předmětu a zápis kreditů.
Studijní literatura a studijní pomůcky
CARVILL, M. Get Social. Social Media Strategy & Tactics for Leaders. Kogan Page. 2018. 242 p. ISBN 978-0-7494-8255-8.
CHAFFEY, D. Digital Marketing. Pearson. 2016, 6th edition, 702 p. ISBN 978-1-292-07764-2.
RUSSEL, M. A. Minig the Social Web. O´REILLY. 2011. 1st edition. 332 p. ISBN 978-1-449-38834-8.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 8 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 8 hodin.
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2024/BM2022SMM