BM20ATVMVP Current Trends in Marketing

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2025
Extent and Intensity
2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Klára Chalupecká (lecturer)
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (assistant)
Guaranteed by
Ing. Klára Chalupecká
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Syllabus (in Czech)
1) Úvod do marketingu Hlavní marketingové výstupy, digitální výstupy, práce reklamních a kreativních agentur 2) Úvod do sociálních sítí v roce 2025 Platformy, přehledy formátů, publika, trendy v social media komunikaci 3) Strategický přístup k sociálním sítím Social media strategie, názorné ukázky značek a jejich SoMe komunikace, cíle sociálních sítí, definice značky, TOV, komunikační pilíře 4) Spolupráce agentura vs. klient Agenturní procesy, agenturní hierarchie, klientský brief, debrief a přístupy, kreativní a strategická uchopení 5) Influencer marketing Trendy v influencer marketingu, influencer vs. ambasador vs. content creator, měření výsledků, influencerské brandy a jejich síla na trhu 6) AI v marketingu dnes Využití AI, nejpoužívanější nástroje, ukázky pro tvorbu textů i vizuálních výstupů, plusy a mínusy AI 7) Generace Z a stříbrná generace přístup ke komunikaci pro Gen Z, přístup ke komunikaci pro Silver Gen, aktuální kampaně 8) Gaming v marketingu In-game reklama, herní spolupráce a kampaně, e-sport 9) Úspěšné a neúspěšné kampaně Ukázky aktuálních kampaní značek z různých odvětví, kritické zhodnocení, kreativní proces za výrobou kampaně 10) Employer branding a interní marketing značek Reputace značek, Employer Generated Content, efektivní interní komunikace, vliv employer brandingu na budování značky 11) Trendy v Public Relations PR v minulosti a PR dnes, celebrity PR, etika a transparentnost, integrace PR do marketingového mixu 12) Význam strategie v roce 2025 Proces tvorby strategie, positioning značky, cílové skupiny a segmentace trhu, spolupráce strategie s kreativou
Assessment methods (in Czech)
ZAKONČENÍ PŘEDMĚTU: Docházka + úkol Závěrečný úkol: Analýza komunikace značky Cíl: Vytvořte prezentaci (5-10 slidů), která analyzuje marketingovou komunikaci vybrané značky, podniku nebo influencera. Výběr subjektu: Vyberte značku, podnik nebo influencera s dostatečnou veřejnou komunikací. Obsah prezentace: Úvod - Představení subjektu. Analýza – ukázky a analýza komunikace na jedné vybrané platformě (může být na sociálních sítích, na webu, televizní spot, radio reklama apod.) Silné a slabé stránky - zhodnocení silných a slabých stránek, ukázky Doporučení – návrh zlepšení komunikace, nebo naopak, co si od značky mohou odnést jiné brandy jako inspiraci Prezentace: Délka 10-15 minut Poslat předem na email chalupecka@ucp.cz
Language of instruction
Czech

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2025/BM20ATVMVP