CR069 Integracion of Leisure Activitis in Tourism

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Winter 2010
Extent and Intensity
2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Věra Fišerová (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Věra Fišerová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Contact Person: Mgr. Věra Fišerová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
V rámci předmětu Praktická aplikace volnočasových aktivit v CR se zaměříme na souvislosti volného času a jeho využití v rámci CR. Z pohledu volného času se zaměříme na strukturu a funkce volného času, způsobu jeho využití, které se mimo jiné aplikuje i v oblasti CR. Dochází k vzájemnému propojování sektoru ubytování, stravování s nabídkou služeb volného času, tento fakt je nejzřetelnější v hotelnictví, rekreačních komplexech a klubových rezortech.Volný čas a jeho využití se stává v posledních desetiletích ve vyspělých ekonomikách stále více předmětem komerčního využití a ekonomického zájmu. V oboru „Hotelnictví“ je třeba věnovat pozornost i výchově specialistů, kteří do budoucnosti budou schopni samostatně na profesionální úrovni organizovat a vytvářet komplexní rekreační a wellness programy v rámci nabízených doplňkových služeb hotelu. Snahou je seznámit studenty se základy marketingu a managementu volnočasových aktivit v rámci hotelnictví s možností praktických aplikací (tvorba produktu a jeho realizace). Dovednosti a kompetence: Student dokáže vytvořit produktu se zaměřením na sportovní aktivitu, která bude prakticky realizována. Ověření si schopností metodického vedení a organizačních dovedností v rámci sportovní akce s tematickou náplní v rámci zařízení cestovního ruchu (hotel, wellness, středisko cestovního ruchu). Znalosti: Po ukončení studia se dokáže student dobře orientovat v oblasti managementu a marketingu sportu a volnočasových aktivit souvisejících s cestovním ruchem, především se zaměřením na hotelnictví.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Seznámení se základním tematickým plánem učiva a s podmínkami úspěšného absolvování předmětu. Zdůraznění významu a podstaty tohoto nově se vytvářejícího specifického oboru, se zaměřením na znalosti a dovednosti v praktických aplikacích marketingu a managementu pro kvalifikovaného tělovýchovného a sportovního manažera. 2. Základní vymezaní pojmů: volný čas a sport v souvislostech s CR Typologie CR se zaměřením na volnočasové aktivity, možnosti využití outsourcingu. Zdravotní CR: aktivní forma,pasivní forma Sportovní aktivity:indorové, 3. Legislativa provozovatele: provozování tělovýchovných a sportovních zařízení sloužících k regeneraci a rekondici poskytování tělovýchovných služeb Provoz sportovních zřízení, bazénů, koupališť, saun, solárií,sportovních center se zaměřením na legislativní podmínky. 4. Wellness, základní dimenze wellness, vymezení pojmu, projekt, náklady,marketingové nástroje, specifika služeb,nové trendy. 5. Fitness, vymezení základních pojmů, technické parametry fitness,specifika hotelového fitness, vybavení fitness, nové trendy. 6. Adrenalinové aktivity, vymezení základních pojmů, životní styl- fantasy adventure, nové kreativní strategie, legislativa, nové trendy. 7. Další sportovní činnosti slučující se s hotelovým provozem (bowling,ricochet, squash, golf,tenis, petangue, nordic walking, pilates, vodní terapie). 8. Teorie vybraných sportů se zaměřením na pravidla hry, metodiku a organizaci těchto aktivit. 9. – 13. Praktická výuka vybraných sportovních aktivit .
Literature
    required literature
  • ČÁSLAVSKÁ, E. Management tělesné výchovy a sportu. 2004th ed. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0050-1. info
  • SLEPIČKOVÁ, I. Sport a volný čas. 2005th ed. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1039-6. info
  • ČERTÍK, Miroslav and Věra FIŠEROVÁ. Volný čas, životní styl a cestovní ruch. 2009th ed. Praha: VŠH, 2009. ISBN 978-80-86578-93-4. info
  • SLEPIČKA, P. and HOŠEK, V. ; HÁTLOVÁ, B. Psycholigie sportu. 2006th ed. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1290-9. info
    recommended literature
  • Časopis: Sport&wellness management, Economia
Teaching methods (in Czech)
Přednáška 26 hod. - Individuální příprava 52 hod. - Celkem 78 hod. -
Assessment methods (in Czech)
Test 30% - Seminární práce - prezentace 70 % - Celkem 100% - Zvláštní podmínky a podrobnosti Požadovaná účast na seminářích 80% -
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, summer 2015, summer 2016, summer 2017, winter 2017, summer 2018, summer 2019, summer 2020, summer 2021.
  • Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2010/CR069