MA072 Introduction to Marketing Communications

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2012
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je zvládnutí teoretického základu a získání praktických zkušeností v oblasti komunikace, mediální tvorby (tisk, rozhlas, televize, digitální média) a aplikace vědomostí v oblasti managementu a marketingu služeb. Modely komunikace. Ontogeneze a perspektivy mediálních prostředků. Psychologické a sociologické aspekty medií a jejich technických prostředků. Jejich souvislost s mediální tvorbou. Charakteristické znaky tisku, rozhlasu, televize, internetu a dalších elektronických komunikátů. Využití jednotlivých médií v marketingu služeb. Základy mediálních technologií.

Znalosti: Student v předmětu získá základní přehled o široké oblasti médií, včetně masových. Získá přehled o psychologických, sociologických a dalších aspektech jejich využívání.
Kompetence: Student po absolvování předmětu je schopen analyzovat a optimalizovat obsah a formu mediálního sdělení, použité mediální prostředky s ohledem na cílovou skupinu (publikum).
Dovednosti: Absolvování předmětu přispěje ke schopnosti studenta orientovat se v oblasti médií a komunikace, a řešit základní úkoly komunikace. Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy na pozicích odpovídajících profilu absolventa bakalářského oboru marketingové komunikace ve službách.
Syllabus (in Czech)
  • 1.Úvod do problematiky komunikace
    2.Přenosový model komunikace
    3.Kulturální model komunikace
    4.Charakteristické vlastnosti jednotlivých médií
    5.Psychologické aspekty využívání jednotlivých médií
    6.Sociologické aspekty využívání jednotlivých médií
    7.Ontogeneze mediálních prostředků
    8.Základy mediálních technologií
    9.Lasswellův model komunikace a studium masových médií
    10.Masová média, zdroje
    11.Masová média, obsahy
    12.Masová média, publikum
    13.Masová média, účinky
Literature
    required literature
  • CHROMÝ, Jan. Komunikace a média pro využití v hotelnictví a cestovním ruchu (Communication and media for application in hotel management and tourism). 1st ed. Praha: Verbum, 2010, 128 pp. Komunikace a média 1. ISBN 978-80-904415-2-1. info
    recommended literature
  • JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
  • BURTON, Graeme; JIRÁK, Jan. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001, 391 s. ISBN: 80-85947-67-6.
  • CHROMÝ, Jan. Historie médií. Czech Hospitality and Tourism Papers 2007. No.7. Praha: VŠH v Praze 8. ISSN 1801-1535.
  • Aktualizovaný seznam elektronických zdrojů bude oznámen na úvodní přednášce.
Teaching methods (in Czech)
Seminární práce zadaná na průřezové téma. Obsah předmětu PS/KS (hod.)
Přednášky 0/0
Cvičení 52/0
Samostatná příprava 26/0
Celkem 78/0
Assessment methods (in Czech)
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Seminární práce 50/0
Diskuse o seminární práci 50/0
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti min. 80% účasti na cvičení u PS
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms winter 2013, winter 2015, winter 2016, winter 2017, summer 2019, summer 2020, summer 2021, summer 2022, summer 2023.
  • Enrolment Statistics (winter 2012, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2012/MA072