MA125 Sociální marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2012
Rozsah
2/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Nevyžadované.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání základního přehledu o přístupech k sociálnímu marketingu.
Znalosti: student zná zahraniční pojetí sociálního marketingu.
Dovednosti: student dokáže identifikovat možnosti a bariéry marketingového jednání organizací v neziskovém sektoru.
Schopnosti: absolvent předmětu je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, vyhledávat příklady společensky odpovědného chování firem a podporovat koncepční spolupráci ziskového a neziskového subjektu.
Osnova
1. Co je Cause Marketing?
2. Společenská koncepce marketingu, přístupy k sociálnímu marketingu.
3. Společenská odpovědnost firem.
4. Neziskový sektor v ČR.
5. Dva druhy trhů v neziskovém sektoru.
6. Sociální marketing a řízení v neziskovém sektoru.
7. Marketingové prostředí organizací v neziskovém sektoru.
8. Sociálně-marketingový mix.
9. Komunikace na trhu dárců.
10. Komunikace s veřejností.
11. Transparentost sociálního marketingu - tisková a výroční zpráva.
12. Příklady sdíleného marketingu.
13. Příklady sdíleného marketingu.
Literatura
    povinná literatura
  • SKOVAJSA Marek. Občanský sektor : Vyd. 1. Praha :Portál,2010. 978-80-7367-681-0
  • KOTLER Philip. Marketing management / 1. vyd. Praha :Grada,2007. 978-80-247-1359-5
    doporučená literatura
  • www.socialnimarketing.cz
  • www.marketingovenoviny.cz
  • Svoboda, Václav. Public relations moderně a účinně. 2. vyd. Praha: Grada. 2009.
    neurčeno
  • Holland, P. T. Management organizací občanské společnosti (s. 225-247). In: Skovajsa, M. a kol. Občanský sektor. Organizovaná občanská společnost v~České republice. Praha: Portál, 2010.
Výukové metody
Součástí studijních povinností je vypracování případové studie sdíleného marketingu a její powerpointová prezentace.
Další součástí je vypracování tiskové zprávy o sociálním marketingu a odevzdání do IS do 15.1. 2013.
Obsah předmětu PS/KS
Přednášky 26/15
Samostatná příprava 26/37
Celkem 52/52
Metody hodnocení
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
písemný test 60/70
odevzdání tiskové zprávy 10/10
prezentování případové studie 30/20
Celkem 100/100
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 5|5|5 tj. 15h celkem.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, léto 2013.