UCP:MA125 Social marketing - Course Information
MA125 Social marketing
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2012
- Extent and Intensity
- 2/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites (in Czech)
- Nevyžadované.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives
- The goal of course is to give a general overview of approaches to social marketing. Knowledge: Foreign student knows the concept of social marketing. Skills: a student can identify opportunities and barriers to marketing organizations in meeting non-profit sector. Abilities: The student is able to independently acquire additional expertise, to search for examples of socially responsible corporate behavior and promote the concept of profitable cooperation and non-profit entity.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Co je Cause Marketing?
2. Společenská koncepce marketingu, přístupy k sociálnímu marketingu.
3. Společenská odpovědnost firem.
4. Neziskový sektor v ČR.
5. Dva druhy trhů v neziskovém sektoru.
6. Sociální marketing a řízení v neziskovém sektoru.
7. Marketingové prostředí organizací v neziskovém sektoru.
8. Sociálně-marketingový mix.
9. Komunikace na trhu dárců.
10. Komunikace s veřejností.
11. Transparentost sociálního marketingu - tisková a výroční zpráva.
12. Příklady sdíleného marketingu.
13. Příklady sdíleného marketingu. - Literature
- required literature
- SKOVAJSA Marek. Občanský sektor : Vyd. 1. Praha :Portál,2010. 978-80-7367-681-0
- KOTLER Philip. Marketing management / 1. vyd. Praha :Grada,2007. 978-80-247-1359-5
- recommended literature
- www.socialnimarketing.cz
- www.marketingovenoviny.cz
- Svoboda, Václav. Public relations moderně a účinně. 2. vyd. Praha: Grada. 2009.
- not specified
- Holland, P. T. Management organizací občanské společnosti (s. 225-247). In: Skovajsa, M. a kol. Občanský sektor. Organizovaná občanská společnost v~České republice. Praha: Portál, 2010.
- Teaching methods (in Czech)
- Součástí studijních povinností je vypracování případové studie sdíleného marketingu a její powerpointová prezentace.
Další součástí je vypracování tiskové zprávy o sociálním marketingu a odevzdání do IS do 15.1. 2013.
Obsah předmětu PS/KS
Přednášky 26/15
Samostatná příprava 26/37
Celkem 52/52 - Assessment methods (in Czech)
- Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
písemný test 60/70
odevzdání tiskové zprávy 10/10
prezentování případové studie 30/20
Celkem 100/100 - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Note related to how often the course is taught: KS: 5|5|5 tj. 15h celkem.
- Enrolment Statistics (winter 2012, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2012/MA125