JA110 Anglický jazyk I.

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2013
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jan Bořkovec (přednášející)
Donna Dvorak, M.A. (přednášející)
Mgr. Kateřina Elisová (přednášející)
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Eva Mičková (přednášející)
Garance
Donna Dvorak, M.A.
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Program získávání jazykové kompetence je přizpůsoben vstupní znalosti studentů, která se pohybuje na úrovni A2 až C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Studovaná úroveň jazyka je evidována v informačním systému a při hodnocení v indexu studenta.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: doporučený ročník 4/1
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšířit znalosti obecného jazyka na úroveň A2-C1 Společného evropského referenčního rámce a rozšířit znalosti odborného jazyka v oblasti podnikatelské činnosti a cestovního ruchu. Studenti si osvojí či rozšíří základní formy ústní i písemné komunikace v kontaktu s obchodními partnery a se zákazníky.

Znalosti: Student předmětu JA 110 Anglický jazyk si prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se s odbornou jazykovou terminologií v oblasti služeb cestovního ruchu, marketingu, pracovní komunikace zaměřenou zejména na potřeby manažerů, tzn. seznámení se specifickými prostředky ústní i písemné podnikové komunikace a s vybranými interkulturními odlišnostmi anglofonního prostředí.

Kompetence: Absolvováním předmětu JA 110 bude student schopen vhodným způsobem komunikovat s obchodními partnery a kolegy vzhledem k situaci a prostředí, a to v rovině ústní i písemné.

Dovednosti: Absolvování předmětu JA 110 pomůže studentovi umět navázat kontakt s obchodními partnery a pohotově reagovat v základních profesních situacích, které vyžadují výměnu informací. Bude umět získávat a poskytovat informace týkající se cestovního ruchu ústní i písemnou formou včetně prezentace statistických údajů. Bude schopen orientovat se v turistické dokumentaci a sestavit vlastní text v rámci daného tématu. Zvládne vstupní pracovní pohovor v anglickém jazyce.
Osnova
  • 1. Cestovní ruch, trendy v minulosti a dnes
  • 2. Fakta a statistika – jazykové prostředky pro prezentaci tabulek, grafů
  • 3. Pracovní příležitosti, dovednosti manažera – komunikační prostředky pro vyjádření názoru, souhlasu, nesouhlasu
  • 4. Marketing světové destinace, národní turistické organizace – CzechTourism
  • 5. Popis destinace – jazykové prostředky pro písemnou komunikaci (brožury, letáky), prodej destinace jako značky (brand)
  • 6. Atraktivita a volnočasové aktivity v destinaci, průzkum trhu, komunikační prostředky pro organizaci a vedení schůze ve firmě včetně sestavení programu a zápisu
  • 7. Management přípravy zájezdů včetně propagace – role cestovních kanceláří
  • 8. Prezentace produktu – package tour - role cestovních agentur
  • 9. Komunikační prostředky pro jednání s obchodním partnerem – osobně/telefonicky, vyjednávání, řešení problémů
  • 10. Vliv internetu v oboru a emailová komunikace
  • 11. Klasifikace ubytovacích zařízení v zahraničí a v ČR a jejich propagace
  • 12. Pracovní příležitosti v hotelu, role marketingových manažerů
  • 13. Písemná a ústní komunikace - osobní údaje, příprava na pohovor, kulturní odlišnosti v anglofonních oblastech
Literatura
    povinná literatura
  • WALKER, R a K HARDING. Tourism 1. Oxford: OUP, 2010. ISBN 978-0-19-455100-7. info
  • WALKER, R a K HARDING. Tourism 3. Oxford: OUP, 2009. ISBN 978-0-19-455106-9. info
  • JACOB, M a P STRUTT. English for International Tourism Upper-intermediate. Harlow: Pearson-Longman, 2004. ISBN 978-0-582-23753-7. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: CUP, 2004. info
  • YULE, G. Oxford Practice Grammar – Advanced. Oxford: OUP,, 2006. info
  • YULE, G. Oxford Practice Grammar – Advanced. Oxford: OUP,, 2006. info
Výukové metody
Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací zaměřených zejména pro manažerské pozice. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturní odlišnosti.
Metody hodnocení
Písemný test (min.70%)
Účast na seminářích
Aktivita v hodině
Navazující předměty
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání (dopis, e-mail, zpráva, program schůzky/jedn
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 3|3|3, celkem 9.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022.