JA110 Anglický jazyk I.

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2010
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jan Bořkovec (přednášející)
Donna Dvorak, M.A. (přednášející)
Mgr. Kateřina Elisová (přednášející)
Mgr. Libuše Fojtová (přednášející)
Mgr. Marie Kmoníčková (přednášející)
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Eva Mičková (přednášející)
Garance
Mgr. Dagmar Lanská
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Program získávání jazykové kompetence je přizpůsoben vstupní znalosti studentů, která se pohybuje na úrovni A1/2 až B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Cílová úroveň je A2 až B2. Studovaná úroveň jazyka je evidována v informačním systému a při hodnocení v indexu studenta.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: doporučený ročník 4/1
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšířit znalosti obecného jazyka na úroveň A2-C1 Společného evropského referenčního rámce a rozšířit znalosti odborného jazyka v oblasti podnikatelské činnosti a cestovního ruchu. Studenti si osvojí či rozšíří základní formy ústní i písemné komunikace v kontaktu s obchodními partnery a se zákazníky. Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací zaměřených zejména pro manažerské pozice. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturní odlišnosti. Předmět JA 110 Anglický jazyk představuje úvodní kurz odborného jazyka zaměřeného na profesní komunikaci a získané znalosti a dovednosti jsou dále rozvíjeny a shrnuty v navazujícím předmětu JA 121 Anglický jazyk. Studovaná jazyková úroveň je evidována v indexu studenta.
Osnova
  • 1. Cestovní ruch, trendy v minulosti a dnes 2. Fakta a statistika – jazykové prostředky pro prezentaci tabulek, grafů 3. Pracovní příležitosti, dovednosti manažera – komunikační prostředky pro vyjádření názoru, souhlasu, nesouhlasu 4. Marketing světové destinace, národní turistické organizace – CzechTourism 5. Popis destinace – jazykové prostředky pro písemnou komunikaci (brožury, letáky), prodej destinace jako značky (brand), 6. Atraktivita a volnočasové aktivity v destinaci, průzkum trhu, komunikační prostředky pro organizaci a vedení schůze ve firmě včetně sestavení programu a zápisu 7. Management přípravy zájezdů včetně propagace – role cestovních kanceláří 8. Prezentace produktu – package tour - role cestovních agentur 9. Komunikační prostředky pro jednání s obchodním partnerem – osobně/telefonicky, vyjednávání, řešení problémů 10. Vliv internetu v oboru a emailová komunikace 11. Klasifikace ubytovacích zařízení v zahraničí a v ČR a jejich propagace 12. Pracovní příležitosti v hotelu, role marketingových manažerů 13. Písemná a ústní komunikace - osobní údaje, příprava na pohovor, kulturní odlišnosti v anglofonních oblastech
Literatura
    povinná literatura
  • TAYLOR, L. International Express Student s Book Pre-Intermediate. Oxford: OUP, 2004. info
  • WALKER, R a K HARDING. Tourism 1. OUP: OUP, 2006. info
  • WALKER, R a H HARDING. Tourism 3. Oxford:: OUP, 2009. info
  • YULE, G. Oxford Practice Grammar – Advanced. Oxford: OUP,, 2006. info
    doporučená literatura
  • LANSKÁ, Dagmar a Markéta MATOUŠKOVÁ. Úvod do studia odborné anglické terminologie hotelnictví – gastronomie. 1. část. Praha: VŠH,, 2007. ISBN 978-80-86578-66-8. info
  • MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: CUP, 2004. info
  • YULE, G. Oxford Practice Grammar – Advanced. Oxford: OUP,, 2006. info
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání (dopis, e-mail, zpráva, program schůzky/jedn
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: konzultace komb. forma:3; 3-3-3, celkem 9.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022.