JA110 Anglický jazyk I.

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2012
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jan Bořkovec (přednášející)
Mgr. Kateřina Elisová (přednášející)
Mgr. Libuše Fojtová (přednášející)
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Eva Mičková (přednášející)
Garance
Donna Dvorak, M.A.
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Program získávání jazykové kompetence je přizpůsoben vstupní znalosti studentů, která se pohybuje na úrovni A1/2 až B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Cílová úroveň je A2 až B2. Studovaná úroveň jazyka je evidována v informačním systému a při hodnocení v indexu studenta.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: doporučený ročník 4/1
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšířit znalosti obecného jazyka na úroveň A2-C1 Společného evropského referenčního rámce a rozšířit znalosti odborného jazyka v oblasti podnikatelské činnosti a cestovního ruchu. Studenti si osvojí či rozšíří základní formy ústní i písemné komunikace v kontaktu s obchodními partnery a se zákazníky.

Znalosti: Student předmětu JA 110 Anglický jazyk si prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se s odbornou jazykovou terminologií v oblasti služeb cestovního ruchu, marketingu, pracovní komunikace zaměřenou zejména na potřeby manažerů, tzn. seznámení se specifickými prostředky ústní i písemné podnikové komunikace a s vybranými interkulturními odlišnostmi anglofonního prostředí.

Kompetence: Absolvováním předmětu JA 110 bude student schopen vhodným způsobem komunikovat s obchodními partnery a kolegy vzhledem k situaci a prostředí, a to v rovině ústní i písemné.

Dovednosti: Absolvování předmětu JA 110 pomůže studentovi umět navázat kontakt s obchodními partnery a pohotově reagovat v základních profesních situacích, které vyžadují výměnu informací. Bude umět získávat a poskytovat informace týkající se cestovního ruchu ústní i písemnou formou včetně prezentace statistických údajů. Bude schopen orientovat se v turistické dokumentaci a sestavit vlastní text v rámci daného tématu. Zvládne vstupní pracovní pohovor v anglickém jazyce.
Osnova
  • 1. Cestovní ruch, trendy v minulosti a dnes
  • 2. Fakta a statistika – jazykové prostředky pro prezentaci tabulek, grafů
  • 3. Pracovní příležitosti, dovednosti manažera – komunikační prostředky pro vyjádření názoru, souhlasu, nesouhlasu
  • 4. Marketing světové destinace, národní turistické organizace – CzechTourism
  • 5. Popis destinace – jazykové prostředky pro písemnou komunikaci (brožury, letáky), prodej destinace jako značky (brand)
  • 6. Atraktivita a volnočasové aktivity v destinaci, průzkum trhu, komunikační prostředky pro organizaci a vedení schůze ve firmě včetně sestavení programu a zápisu
  • 7. Management přípravy zájezdů včetně propagace – role cestovních kanceláří
  • 8. Prezentace produktu – package tour - role cestovních agentur
  • 9. Komunikační prostředky pro jednání s obchodním partnerem – osobně/telefonicky, vyjednávání, řešení problémů
  • 10. Vliv internetu v oboru a emailová komunikace
  • 11. Klasifikace ubytovacích zařízení v zahraničí a v ČR a jejich propagace
  • 12. Pracovní příležitosti v hotelu, role marketingových manažerů
  • 13. Písemná a ústní komunikace - osobní údaje, příprava na pohovor, kulturní odlišnosti v anglofonních oblastech
Literatura
    povinná literatura
  • TAYLOR, L. International Express Student s Book Pre-Intermediate. Oxford: OUP, 2004. info
  • WALKER, R a K HARDING. Tourism 1. OUP: OUP, 2006. info
  • WALKER, R a H HARDING. Tourism 3. Oxford:: OUP, 2009. info
  • YULE, G. Oxford Practice Grammar – Advanced. Oxford: OUP,, 2006. info
  • JACOB, M a P STRUTT. English for International Tourism ( Upper Intermediate). Pearson-Longman, 2004. info
    doporučená literatura
  • LANSKÁ, Dagmar a Markéta MATOUŠKOVÁ. Úvod do studia odborné anglické terminologie hotelnictví – gastronomie. 1. část. Praha: VŠH,, 2007. ISBN 978-80-86578-66-8. info
  • MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: CUP, 2004. info
  • YULE, G. Oxford Practice Grammar – Advanced. Oxford: OUP,, 2006. info
Výukové metody
Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací zaměřených zejména pro manažerské pozice. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturní odlišnosti.
Metody hodnocení
Písemný test 70%
Účast na seminářích
Aktivita v hodině
Navazující předměty
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání (dopis, e-mail, zpráva, program schůzky/jedn
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: konzultace komb. forma:3; 3-3-3, celkem 9.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022.