UCP:HO105 Hotel Engineering - Course Information
HO105 Hotel Engineering
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2014
- Extent and Intensity
- 2/2. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Doc. Ing. Miroslav Čertík, CSc. (lecturer)
Ing. Petr Studnička, PhD. (lecturer)
Ing. Petr Studnička, PhD. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Doc. Ing. Miroslav Čertík, CSc.
Contact Person: Ing. Petr Studnička, PhD. - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je objasnění zákonitostí jednotlivých činností od výstavby až po přípravu hotelového provozu, tj. od
investičního záměru přes architektonický záměr, projektovou dokumentaci, stavební řízení, úlohu generálního dodavatele, uživatele a provozovatele až po kolaudační řízení. Bude objasněna činnost před zahájením provozu. Pozornost je věnována činnosti jednotlivých úseků hotelového provozu v období před zahájením provozu až po otevření hotelu. V rámci přípravy hotelu na provoz studenti poznají význam týmové práce při řešení náplně činnosti jednotlivých útvarů hotelu a jejich časovou souslednost v období před zahájením provozu. Student pozná provozování hotelů s využitím licenční smlouvy či manažerské smlouvy některé z předních hotelových sítí a napojení na mezinárodní
rezervační systém. Student se seznámí s pojmem „Facility Management“ a „Property Management“ a jejich následným
reálným využitím při řízení hotelového a gastronomického provozu, dále s ochranou osob a majetku.
Znalosti: Student bude po absolvování předmětu umět využívat a orientovat se v problematice Facility Managementu, Property Managementu, hotelovém Developmentu (výstavba hotelového a gastronomického provozu), správou nemovitostí a údržbou budov a úklidovými službami a pracemi v hotelovém a gastronomickém provozu. Student také bude v návaznosti na absolvovaný předmět umět definovat problematiku strategického a krizového managementu a jejich následného využití v reálné praxi.
Dovednosti: Absolvent prokazuje široké a hluboké znalosti a dovede je využívat a aplikovat při řízení v systémovém managementu, Knowledge managementu, podnikání v hotelnictví a gastronomii, ekonomii, finančním řízení podniku, interkulturním managementu či systémech řízení kvality.
Schopnosti: Absolvent využívá svých schopností při řízení zaměstnanců v top managementu a dále využívá svých dovedností a schopností v posuzování vlastních projektů hotelového developmentu (výstavba hotelového a gastronomického provozu a rozvoje společností). Student bude schopen vedení a řízení týmu spolupracovníků, kdy prokáže své manažerské schopnosti jako vůdčí osobnost v problematice Facility Managementu, Property Managementu a v neposlední řadě je schopen řešit denní problematiku ochrany osob a majetku v hotelových a gastronomických zařízeních se zaměřením na bezpečnost hostů a majetku. Absolvent je schopen komunikovat s firmami zajišťujícími outsourcingové služby a bude moci posoudit vhodnost implementace těchto služeb v hotelovém a gastronomickém provozu. - Syllabus (in Czech)
- 1. Vymezení pojmu development, jeho cíle a význam
2. Rozvoj hotelových a gastronomických společností
3. Vymezení pojmu Facility management a jeho cíle, význam
4. Vymezení pojmu Property management a jeho cíle, význam
5. Ochrana osob a majetku
6. Outsourcing
7. Vysvětlení obsahu investičního záměru, význam jeho částí. Obsah studie proveditelnosti, důvody pro její zpracování, význam pro investora, obsah architektonického záměru, spolupráce architekta s uživatelem, význam a obsah architektonické studie.
8. Projektová dokumentace, její části a obsah, odpovědnost projektanta. Stavební řízení – územní rozhodnutí, stavební povolení. Stavební deník jako důležitý dokument při výstavbě, obsah.
9. Úloha zhotovitele a uživatele, koncepce smlouvy mezi gen. dodavatelem a stavebníkem, význam autorského dozoru a technického dozoru. Význam referenčních vzorů, účel jejich výběru, význam a podoby vzorového pokoje v období před zahájením provozu.
10. Kolaudační řízení – kdo žádá o kolaudaci, obsah žádosti, obsah kontroly stavebního úřadu při kolaudaci, kolaudační rozhodnutí a jeho výstupy. Činnost před zahájením provozu – harmonogram činností, jeho obsah a význam. Marketingový, finanční a akční plán – jejich charakteristika. Problematika pracovních týmů. Činnost jednotlivých úseků hotelu v období před zahájením provozu, úkoly, které plní, časová koordinace plnění úkolů, návaznost na harmonogram výstavby.
11. Uvedení hotelu do provozu – přebírky a dovybavení hotelu, způsoby otevření hotelu, slavnostní otevření hotelu.
12. Příprava na rekonstrukce ubytovacích projektů nebo výstavba nových hotelů či hotelových komplexů. Příprava provozních plánů hotelů, rezervační a marketingové strategie hotelů. Provozování hotelů a napojení na hotelové rezervační sítě, uzavírání kontraktů. Provozování hotelů s využitím licenční a manažerské smlouvy nebo franchisingu.
13. Realitní služby zajišťující prodej ubytovacích zařízení. Realitní služby zajišťující pronájem dokončených hotelů včetně správy nemovitostí (Assets management).
- 1. Vymezení pojmu development, jeho cíle a význam
- Literature
- required literature
- ČERTÍK, M., STUDNIČKA, P. Hotelové inženýrství. Praha: VŠH, 41 s. ISBN 978-80-87411-57-5
- recommended literature
- KŘÍŽEK, F., NEUFUS, J. Moderní hotelový management. Praha: Grada Publishing, 2011. 195 s. ISBN 978-80-247-3868-0.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednášky /PS + KS/ - výklad, studijní opora
Semináře /jen PS/ - podkladové materiály v tištěné podobě (IS VŠH), seminární práce - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet /jen PS/ - prezence (75 %), seminární práce včetně obhajoby, aktualita z oboru; nezbytná podmínka k možnosti skládat zkoušku - 0 % hodnocení
Zkouška /PS + KS/ - písemný zkouškový test (min. 65 b. ze 100 b.) - 100 % hodnocení - Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (winter 2014, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2014/HO105