UCP:JA110 Anglický jazyk - Informace o předmětu
JA110 Anglický jazyk I.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2014
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Bartošová (přednášející)
Ing. Jan Bořkovec (přednášející)
Donna Dvorak, M.A. (přednášející)
Mgr. Libuše Fojtová (přednášející)
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Eva Mičková (přednášející) - Garance
- Donna Dvorak, M.A.
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Předpoklady
- Program získávání jazykové kompetence je přizpůsoben vstupní znalosti studentů, která se pohybuje na úrovni A2 až C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Studovaná úroveň jazyka je evidována v informačním systému a při hodnocení v indexu studenta.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: doporučený ročník 4/1 - Mateřské obory/plány
- Management destinace cestovního ruchu (program UCP, MGR) (2)
- Management hotelnictví a lázeňství (program UCP, MGR) (2)
- Marketingové komunikace (program UCP, MGRE) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozšířit znalosti obecného jazyka na úroveň B1-C1 Společného evropského referenčního rámce a rozšířit znalosti odborného jazyka v oblasti podnikatelské činnosti a cestovního ruchu. Studenti si osvojí či rozšíří základní formy ústní i písemné komunikace v kontaktu s obchodními partnery a se zákazníky.
Znalosti: Student předmětu JA 110 Anglický jazyk si prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se s odbornou jazykovou terminologií v oblasti služeb cestovního ruchu, marketingu, pracovní komunikace zaměřenou zejména na potřeby manažerů, tzn. seznámení se specifickými prostředky ústní i písemné podnikové komunikace a s vybranými interkulturními odlišnostmi anglofonního prostředí.
Kompetence: Absolvováním předmětu JA 110 bude student schopen vhodným způsobem komunikovat s obchodními partnery a kolegy vzhledem k situaci a prostředí, a to v rovině ústní i písemné.
Dovednosti: Absolvování předmětu JA 110 pomůže studentovi umět navázat kontakt s obchodními partnery a pohotově reagovat v základních profesních situacích, které vyžadují výměnu informací. Bude umět získávat a poskytovat informace týkající se cestovního ruchu ústní i písemnou formou včetně prezentace statistických údajů. Bude schopen orientovat se v turistické dokumentaci a sestavit vlastní text v rámci daného tématu. Zvládne vstupní pracovní pohovor v anglickém jazyce. - Osnova
- 1. Cestovní ruch, trendy v minulosti a dnes
- 2. Fakta a statistika – jazykové prostředky pro prezentaci tabulek, grafů
- 3. Pracovní příležitosti, dovednosti manažera – komunikační prostředky pro vyjádření názoru, souhlasu, nesouhlasu
- 4. Marketing světové destinace, národní turistické organizace – CzechTourism
- 5. Popis destinace – jazykové prostředky pro písemnou komunikaci (brožury, letáky), prodej destinace jako značky (brand)
- 6. Atraktivita a volnočasové aktivity v destinaci, průzkum trhu, komunikační prostředky pro organizaci a vedení schůze ve firmě včetně sestavení programu a zápisu
- 7. Management přípravy zájezdů včetně propagace – role cestovních kanceláří
- 8. Prezentace produktu – package tour - role cestovních agentur
- 9. Komunikační prostředky pro jednání s obchodním partnerem – osobně/telefonicky, vyjednávání, řešení problémů
- 10. Vliv internetu v oboru a emailová komunikace
- 11. Klasifikace ubytovacích zařízení v zahraničí a v ČR a jejich propagace
- 12. Pracovní příležitosti v hotelu, role marketingových manažerů
- 13. Písemná a ústní komunikace - osobní údaje, příprava na pohovor, kulturní odlišnosti v anglofonních oblastech
- Literatura
- povinná literatura
- STRUTT, Peter. English for International Tourism, Intermediate. New edition. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-0352-9. info
- DUBICKA, I a M O KEEFE. English for International Tourism, Pre-intermediate. New edition. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-2387-9. info
- STRUTT, Peter. English for International Tourism, Upper-intermediate. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-2391-6. info
- Výukové metody
- Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací zaměřených zejména pro manažerské pozice. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturní odlišnosti.
- Metody hodnocení
- Písemný test (min.70%)
Účast na seminářích
Aktivita v hodině - Navazující předměty
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání (dopis, e-mail, zpráva, program schůzky/jedn
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 3|3|3, celkem 9.
- Statistika zápisu (zima 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2014/JA110