UCP:MG118 Crisis Management for Media En - Course Information
MG118 Crisis Management for Media Enterprises
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2014
- Extent and Intensity
- 2/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Robin Koklar, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Robin Koklar, Ph.D.
Katedra managementu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámení s teorií a praxí krizového managementu jako uceleného souboru ověřených přístupů, názorů, nástrojů, zkušeností, doporučení a metod ke zvládání řešení krizí v mediálním odvětví. Znalosti: Po úspěšném absolvování předmětu student získá a osvojí si poznatky z aplikace teorie krizového managementu do praxe hospodaření mediální firmy. Schopnosti: Student po absolvování předmětu bude schopen popsat a vysvětlit metody a nástroje komplexního integrovaného systému řízení rizik a řízení krizí. Dále student bude schopen navrhnout vhodnou strukturu „Plánu krizové připravenosti podniku“ a „Plánu krizové komunikace“. Dovednosti: Po absolvování předmětu student bude umět navrhnout vhodná opatření pro jednotlivé krizové stavy mediální firmy.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Podstata, předmět a cíle krizového managementu 2. Základní pojmy, vývoj a současného pojetí krizového managementu 3. Krizová připravenost mediální firmy 4. Řízení krizových situací a restrukturalizací v mediálním podniku 5. Krizový management, analýza dané krizové situace, rozhodnutí o aplikaci ozdravných procesů 6. Přijetí nouzových opatření k odvrácení hrozící insolvence, opatření ve finanční oblasti 7. Postup firemní restrukturalizace, převzetí kontroly, zajištění financování, stabilizace firmy a jejích procesů 8. Řízení rizik a řízení krizí 9. Specifika řízení lidí a rozhodování za krizových situací a krizí 10. Odborná připravenost personálu organizace na zvládání krizových jevů 11. Psychická a stresová odolnost personálu organizace vůči krizovým jevům. Faktory ovlivňující činnost manažera za krizových situací a krizí 12. Mentální a sociální zralost managementu organizace a její vliv na krizovou připravenost podniku 13. Krizová komunikace a krizová etika
- Literature
- required literature
- HÁLEK, Vítězslav. Krizový management - teorie a praxe. Online. Bratislava: DonauMedia, s. r. o., 2008, 322 pp. ISBN 978-80-89364-33-6. URL info
- recommended literature
- ANTUŠÁK, Emil. Krizový management : hrozby, krize, příležitosti. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. ISBN 978-80-7357-488-8.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Note related to how often the course is taught: KS: 5|5|5 tj. 15h celkem.
- Enrolment Statistics (winter 2014, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2014/MG118