MG118 Crisis Management for Media Enterprises

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2015
Extent and Intensity
2/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Robin Koklar, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Robin Koklar, Ph.D.
Katedra managementu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámení s teorií a praxí krizového managementu jako uceleného souboru ověřených přístupů, názorů, nástrojů, zkušeností, doporučení a metod ke zvládání řešení krizí v mediálním odvětví. Znalosti: Po úspěšném absolvování předmětu student získá a osvojí si poznatky z aplikace teorie krizového managementu do praxe hospodaření mediální firmy. Schopnosti: Student po absolvování předmětu bude schopen popsat a vysvětlit metody a nástroje komplexního integrovaného systému řízení rizik a řízení krizí. Dále student bude schopen navrhnout vhodnou strukturu „Plánu krizové připravenosti podniku“ a „Plánu krizové komunikace“. Dovednosti: Po absolvování předmětu student bude umět navrhnout vhodná opatření pro jednotlivé krizové stavy mediální firmy.
Syllabus (in Czech)
1. Podstata, předmět a cíle krizového managementu 2. Základní pojmy, vývoj a současného pojetí krizového managementu 3. Krizová připravenost mediální firmy 4. Řízení krizových situací a restrukturalizací v mediálním podniku 5. Krizový management, analýza dané krizové situace, rozhodnutí o aplikaci ozdravných procesů 6. Přijetí nouzových opatření k odvrácení hrozící insolvence, opatření ve finanční oblasti 7. Postup firemní restrukturalizace, převzetí kontroly, zajištění financování, stabilizace firmy a jejích procesů 8. Řízení rizik a řízení krizí 9. Specifika řízení lidí a rozhodování za krizových situací a krizí 10. Odborná připravenost personálu organizace na zvládání krizových jevů 11. Psychická a stresová odolnost personálu organizace vůči krizovým jevům. Faktory ovlivňující činnost manažera za krizových situací a krizí 12. Mentální a sociální zralost managementu organizace a její vliv na krizovou připravenost podniku 13. Krizová komunikace a krizová etika
Literature
    required literature
  • HÁLEK, Vítězslav. Krizový management - teorie a praxe. Online. Bratislava: DonauMedia, s. r. o., 2008, 322 pp. ISBN 978-80-89364-33-6. URL info
    recommended literature
  • ANTUŠÁK, Emil. Krizový management : hrozby, krize, příležitosti. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. ISBN 978-80-7357-488-8.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Note related to how often the course is taught: KS: 5|5|5 tj. 15h celkem.
The course is also listed under the following terms winter 2011, winter 2012, winter 2013, winter 2014.
  • Enrolment Statistics (winter 2015, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2015/MG118