MK043 Marketing Communication

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2020
Extent and Intensity
2/2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc. (lecturer)
doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc.
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět se zaměřuje na jednotlivé prvky komunikačního mixu firmy. V úvodu vymezuje teoretická východiska, dále se zabývá reklamou (výběr reklamní agentury, tvorba plánu a strategie reklamy), médii (výběrem, podstatou, účinností), podporou prodeje, public relations, direkt marketingem, osobním prodejem, on-line komunikací, trendy a etikou marketingové komunikace.
Learning outcomes (in Czech)
Znalosti: Studenti mají možnost konfrontovat znalosti získané z literatury s přednáškami v praxi, pokud využijí možnost exkurze, ev. návštěvy odborníka ve škole. Schopnosti: Student je po absolvování kurzu schopen aktivně používat komunikační nástroje. Dovednosti: Student je schopen pracovat s literaturou a analyzovat problémy praxe v oblasti komunikace.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Teoretická východiska. 2. Komunikační mix. 3. Reklama. 4. Výběr reklamního média. 5. Podpora prodeje. 6. Public relations 7. Direct marketing. 8. Osobní prodej. 9. On-line komunikace. 10. Etika reklamy. 11. Prezentace esejí. 12.-13. Efektivnost marketingové komunikace – diskuse nad vybranými tématy.
Literature
    required literature
  • Karlíček, M. Marketingová komuniace. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
    recommended literature
  • Vysekalová, J., Mikeš, J. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
  • Přikrylová, J., Jahodová, H. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
  • Vysekalová, J. a kol. Chování zákazníka. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.
  • Turnerová, L. Komunikace v marketingu. Dostupné v IS VŠH.
Teaching methods (in Czech)
Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.
Assessment methods (in Czech)
Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 4-4-4.
The course is also listed under the following terms winter 2018, winter 2019, winter 2021, winter 2022, winter 2023, winter 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2020, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2020/MK043