UCP:MK043 Marketing Communication - Course Information
MK043 Marketing Communication
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2023
- Extent and Intensity
- 2/2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Karolina Macháčková, Ph.D. (lecturer)
Ing. Karolina Macháčková, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Karolina Macháčková, Ph.D.
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Předmět se zaměřuje na jednotlivé prvky komunikačního mixu firmy. V úvodu vymezuje teoretická východiska, dále se zabývá reklamou (výběr reklamní agentury, tvorba plánu a strategie reklamy), médii (výběrem, podstatou, účinností), podporou prodeje, public relations, direkt marketingem, osobním prodejem, on-line komunikací, trendy a etikou marketingové komunikace.
- Learning outcomes (in Czech)
- Znalosti: Studenti mají možnost konfrontovat znalosti získané z literatury s přednáškami v praxi, pokud využijí možnost exkurze, ev. návštěvy odborníka ve škole. Schopnosti: Student je po absolvování kurzu schopen aktivně používat komunikační nástroje. Dovednosti: Student je schopen pracovat s literaturou a analyzovat problémy praxe v oblasti komunikace.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Teoretická východiska. 2. Komunikační mix. 3. Reklama. 4. Výběr reklamního média. 5. Podpora prodeje. 6. Public relations 7. Direct marketing. 8. Osobní prodej. 9. On-line komunikace. 10. Etika reklamy. 11. Prezentace esejí. 12.-13. Efektivnost marketingové komunikace – diskuse nad vybranými tématy.
- Literature
- required literature
- Karlíček, M. Marketingová komuniace. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
- recommended literature
- Vysekalová, J., Mikeš, J. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
- Přikrylová, J., Jahodová, H. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
- Vysekalová, J. a kol. Chování zákazníka. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.
- Turnerová, L. Komunikace v marketingu. Dostupné v IS VŠH.
- Teaching methods (in Czech)
- Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.
- Assessment methods (in Czech)
- Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 4-4-4.
- Enrolment Statistics (winter 2023, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2023/MK043