CR201 Základy destinačního managementu

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2022
Rozsah
2/2/0. 5-5-5. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Václav Fišer (přednášející)
Ing. Václav Fišer (cvičící)
Garance
Ing. Anna Ulrichová, PhD.
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Předpoklady: výuka navazuje na znalosti z předmětu Základy cestovního ruchu a Regionální a municipální ekonomika.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je teoretické osvojení principů řízení cestovního ruchu v destinaci doplněné praktickými příklady z ČR a zahraničí. V rámci cvičení probíhají odborné diskuse na aktuální témata v sektoru cestovního ruchu a řízení destinací cestovního ruchu v českém i mezinárodním prostředí
Výstupy z učení
Znalosti: Student v předmětu Základy destinačního managementu získá znalosti o elementárních charakteristikách destinace cestovního ruchu jak z obecného pohledu, tak z pohledu České republiky, řízení cestovního ruchu v destinacích. Schopnosti: Student je schopen aplikovat získané teoretické poznatky na středním stupni řízení destinace cestovního ruchu v podmínkách České republiky. Dovednosti: Student je na základě získaných znalostí schopen porozumět systému řízení destinace cestovního ruchu. Je schopen evaluace daného stavu a jeho vývoje.
Osnova
  • 1.Systém řízení cestovního ruchu 2.Statistický monitoring 3.Destinace cestovního ruchu 4.Destinace jako firma 5.Životní cyklus destinace 6.Systém destinačního managementu 7.Společnost destinačního managementu 8.Marketingové řízení destinace 9.Segmentace 10.Produkt, trendy nabídky a poptávky, spotřeby, řízení destinace 11.Tvorba strategie destinace 12.Partnerství v cestovním ruchu 13.Zásady měření a hodnocení úspěšnosti marketingového řízení
Literatura
    povinná literatura
  • PLZÁKOVÁ, Lucie a Petr STUDNIČKA. Řízení cestovního ruchu v České republice - minulost, současnost, budoucnost. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2014, 204 s. ISBN 978-80-7478-593-1. info
  • PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací. první. Praha: Grada, 2011, 208 s. ISBN 978-80-247-3749-2. info
  • PLZÁKOVÁ, Lucie, Petr STUDNIČKA a Šárka TITTELBACHOVÁ. Místní poplatky v přímé vazbě na cestovní ruch, hotelnictví a lázeňství. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2018, 148 s. ISBN 978-80-7552-984-8. info
  • CzechTourism - ČSKS: Metodické dokumenty DMO
    doporučená literatura
  • NEJDL, Karel. Management destinace cestovního ruchu. první. Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 153 s. ISBN 978-80-87411-08-7. info
  • Marketingová koncepce cestovního ruchu 2013-2020 a dodatek
  • internetové zdroje: CzechTourism - Turistický potenciál regionů; ČSÚ - Satelitní účet cestovního ruchu, ČSÚ - statistická data z cestovního ruchu
Výukové metody
1. Teoretická příprava - přednášky 2. Skupinová diskuse k vybraným tématům - semináře 3. Domácí příprava - dle výukových listů 4. Studium literatury a odborných textů 5. Orientace v praktických příkladech - internet, vlastní zkušenost 6. Zpracování seminární práce- téma: analýza činnosti lokální organizace DMO ve vybraných destinacích
Metody hodnocení
1. Závěrečný písemný test - 40 % 2. Zpracování případové studie (skupina 3-4 studenti)- 60 % 3. Prezentace 4. Aktivní účast na seminářích 5. Domácí příprava
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2023, zima 2024.