CR201 Základy destinačního managementu

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2018
Rozsah
2/2/0. 5-5-5. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíle předmětu: Studenti získají znalosti, dovednosti a schopnosti v následujících oblastech: 1. Charakteristika destinace, vývoj strategií destinací a nejvýznamnější trendy, úloha mezinárodních organizací. 2. Řízení destinace s důrazem na marketingové řízení a propojení veřejné a privátní sféry v destinaci. 3. Postavení a úloha společnosti destinačního managementu (DMO) 4. Marketing destinace na strategické a taktické úrovni včetně přípravy marketingových plánů destinace a jejich hodnocení. 5. Praktické příklady marketingu vybraných destinací na národní, regionální, místní i mezinárodní úrovni (Česká republika a zahraničí).
Osnova
  • 1.Systém řízení cestovního ruchu 2.Statistický monitoring 3.Destinace cestovního ruchu 4.Destinace jako firma 5.Životní cyklus destinace 6.Systém destinačního managementu 7.Společnost destinačního managementu 8.Marketingové řízení destinace 9.Segmentace 10.Produkt, trendy nabídky a poptávky, spotřeby, řízení destinace 11.Tvorba strategie destinace 12.Partnerství v cestovním ruchu 13.Marketingové plány 14.Zásady měření a hodnocení úspěšnosti marketingového řízení
Literatura
    povinná literatura
  • PLZÁKOVÁ, Lucie a Petr STUDNIČKA. Řízení cestovního ruchu v České republice - minulost, současnost, budoucnost. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2014, 204 s. ISBN 978-80-7478-593-1. info
  • PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací. první. Praha: Grada, 2011, 208 s. ISBN 978-80-247-3749-2. info
  • NEJDL, Karel. Management destinace cestovního ruchu. první. Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 153 s. ISBN 978-80-87411-08-7. info
  • Marketingová koncepce cestovního ruchu 2013-2020 a dodatek
    doporučená literatura
  • BIEGER, Thomas. Management von Destinationen. 2005. ISBN 3-486-57656-9. info
    neurčeno
  • internetové zdroje: CzechTourism - Turistický potenciál regionů; ČSÚ - Satelitní účet cestovního ruchu, ČSÚ - statistická data z cestovního ruchu
Výukové metody
1. Teoretická příprava - přednášky 2. Skupinová diskuse k vybraným tématům - semináře 3. Domácí příprava - dle výukových listů 4. Studium literatury a odborných textů 5. Orientace v praktických příkladech - internet, vlastní zkušenost 6. Zpracování seminární práce- téma: analýza činnosti lokální organizace DMO ve vybraných destinacích
Metody hodnocení
1. Závěrečný písemný test - 40 % 2. Zpracování případové studie (skupina 3-4 studenti)- 60 % 3. Prezentace 4. Aktivní účast na seminářích 5. Domácí příprava
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.