UCP:MA134 Mezinárodní marketing a obchod - Informace o předmětu
MA134 Mezinárodní marketing a obchodní operace
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2022
- Rozsah
- 2/2/0. 5-5-5. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- JUDr. Ing. Miroslav Okrouhlý, M.Sc. (přednášející)
Ing. Karolina Macháčková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- JUDr. Ing. Miroslav Okrouhlý, M.Sc.
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Předpoklady
- Předpokladem pro absolvování předmětu jsou základní znalosti z marketingu a strategického řízení firmy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět „Mezinárodní marketing a obchodní operace“ dále rozšiřuje znalosti marketingu, které student získal na bakalářském stupni studia a rovněž poznatky z oblasti managementu, kulturní diverzifikace, psychologie, ekonomie, podnikové ekonomiky a marketingového výzkumu. Cílem předmětu je poskytnout studentům hlubší porozumění specifik marketingu a obchodních operací v mezinárodním prostředí a podat přehled o rámci manažerských činností v těchto oborech. Bude zdůrazněna úloha manažera při přípravě a provádění marketingových strategií a vstupů na zahraniční trhy při odlišnosti kulturních, politických a ekonomických podmínek jednotlivých tržních prostředí. Pozornost bude věnována rozhodovacím procesům v mezinárodním marketingovém výzkumu, při výběru cílových trhů a v oblastech výrobkové, cenové a distribuční politiky a komunikací.
- Výstupy z učení
- Úspěšné absolvování tohoto předmětu dává studentům možnost:
• porozumět zásadám aplikace mezinárodního marketingu v podmínkách různosti kulturního, politického, právního a ekonomického prostředí;
• získat náhled do provádění analýzy zahraničních trhů, vymezení exportního potenciálu a přípravy strategií pro příslušné mezinárodní trhy;
• znát základní principy, cíle a problémy rozhodovacích procesů značkové, výrobkové, distribuční a komunikační politiky v oblasti mezinárodního marketingu a obchodních operací. - Osnova
- 1. Mezinárodní marketing, definice a zaměření
- 2. Mezinárodní prostředí – vliv na mezinárodní podnikání
- 3. Mezinárodní marketingový výzkum, Strategie v mezinárodním marketingu
- 4. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy - Vývozní operace
- 5. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy – Kapitálově nenáročné operace a kapitálové vstupy
- 6. Segmentace, výběr mezinárodních trhů a positioning
- 7. Mezinárodní značková strategie a výrobková politika
- 8. Mezinárodní cenová politika
- 9. Mezinárodní distribuční politika
- 10. Mezinárodní marketingová komunikace
- Literatura
- povinná literatura
- MACHKOVÁ, Hana a Martin MACHEK. Mezinárodní marketing. 5. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2021, 208 s. ISBN 978-80-271-3006-1. info
- SATO, Alexej. Mezinárodní obchodní operace. Praha: Oeconomica - Vysoká škola ekonomická, 2021, 186 s. ISBN 978-80-245-2416-0. info
- doporučená literatura
- KOPECKÝ, Ladislav. Public relations. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, 240 s. ISBN 978-80-247-4229-8. info
- ŠTĚDROŇ, Bohumír. Mezinárodní marketing. Praha: C.H.Beck, 2018, 320 s. ISBN 978-80-7400-441-4. info
- neurčeno
- KEEGAN, Warren J. a Mark C. GREEN. Global Marketing. 8. vyd. Pearson Education Limited, 2015, 608 s. ISBN 978-1-292-01738-9. info
- Metody hodnocení
- Pro obdržení zápočtu je student je hodnocen za aktivitu na cvičeních a předložení seminární práce. Zkouška je ve formě písemného testu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2022/MA134