MA134 Mezinárodní marketing a obchodní operace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2020
Rozsah
2/2/0. 5-5-5. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc. (přednášející)
doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc.
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Předpokladem pro absolvování předmětu jsou základní znalosti z marketingu a strategického řízení firmy.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět si klade za cíl naučit studenta orientovat se v principech fungování mezinárodního marketingu. Po jeho absolvování by měl být schopen vybrat optimální variantu vstupu na trh a reagovat na tržní změny již existujícího podniku.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - orientovat se v nástrojích mezinárodního marketingu - vytvořit marketingovou strategii na základě aktuální situační analýzy - zvolit strategii vstupu na zahraniční trh - zvolit vhodný subjekt pro získávání informací o trhu - nepodcenit dopady výběru konkrétní obchodní operace
Osnova
  • 1. Mezinárodní marketing - charakteristika pojmů 2. Mezinárodní prostředí marketingu 3. Typy rozhodování v mezinárodním marketingu 4. Trendy rozvoje mezinárodního marketingu 5. Strategické aliance v mezinárodním marketingu 6. Mezinárodní management 7. Integrace a její dopady na organizaci mezinárodního marketingu 8.Vývojové trwendy mezinárodního obchodu 9. Formy vstupu na mezinárodní trhy - vývozní a dovozní operace 10. |Formy vstupu na mezinárodní trhy národčné a nenáročné na kapitálové investice 11. Obchodní politika EU 12. Mezinárodní komunikační politika 13. Aplikace moderních trendů marketingu do mezinárodních aktivit firem
Literatura
    povinná literatura
  • HANA, Machková a Černohlávková EVA. Mezinárodní obchodní operace. 2010. ISBN 978-80-247-3237-4. info
    doporučená literatura
  • MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. 3. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009, 196 s. ISBN 978-80-247-2986-2. info
Metody hodnocení
Student je hodnocen za svou aktivitu na cvičeních, odevzdání seminární práce a její obhajobu. Na závěr absolvuje písemný test.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019, zima 2021, zima 2022, zima 2023.