UCP:MA134 Mezinárodní marketing a obchod - Informace o předmětu
MA134 Mezinárodní marketing a obchodní operace
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2020
- Rozsah
- 2/2/0. 5-5-5. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc. (přednášející)
doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc.
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Předpoklady
- Předpokladem pro absolvování předmětu jsou základní znalosti z marketingu a strategického řízení firmy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět si klade za cíl naučit studenta orientovat se v principech fungování mezinárodního marketingu. Po jeho absolvování by měl být schopen vybrat optimální variantu vstupu na trh a reagovat na tržní změny již existujícího podniku.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - orientovat se v nástrojích mezinárodního marketingu - vytvořit marketingovou strategii na základě aktuální situační analýzy - zvolit strategii vstupu na zahraniční trh - zvolit vhodný subjekt pro získávání informací o trhu - nepodcenit dopady výběru konkrétní obchodní operace
- Osnova
- 1. Mezinárodní marketing - charakteristika pojmů 2. Mezinárodní prostředí marketingu 3. Typy rozhodování v mezinárodním marketingu 4. Trendy rozvoje mezinárodního marketingu 5. Strategické aliance v mezinárodním marketingu 6. Mezinárodní management 7. Integrace a její dopady na organizaci mezinárodního marketingu 8.Vývojové trwendy mezinárodního obchodu 9. Formy vstupu na mezinárodní trhy - vývozní a dovozní operace 10. |Formy vstupu na mezinárodní trhy národčné a nenáročné na kapitálové investice 11. Obchodní politika EU 12. Mezinárodní komunikační politika 13. Aplikace moderních trendů marketingu do mezinárodních aktivit firem
- Literatura
- povinná literatura
- HANA, Machková a Černohlávková EVA. Mezinárodní obchodní operace. 2010. ISBN 978-80-247-3237-4. info
- doporučená literatura
- MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. 3. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009, 196 s. ISBN 978-80-247-2986-2. info
- Metody hodnocení
- Student je hodnocen za svou aktivitu na cvičeních, odevzdání seminární práce a její obhajobu. Na závěr absolvuje písemný test.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2020/MA134