MG028 Communication in Management of Service

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2023
Extent and Intensity
2/2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc. (lecturer)
doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc. (seminar tutor)
Ing. Barbora Koklarová, Ph.D. (seminar tutor)
Prerequisites
MG001 Management, MG023 Psychologie
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl předmětu: Studenti se seznamují teoreticky, prakticky, ústně, písemně a pomocí tréninků s možnostmi komunikace, které je možno v managementu služeb pozitivně a efektivně využít. Studenti jsou si vědomi, že manažer je v tomto směru osobností, která všemi formami profesionální i neformální komunikace mění sama sebe, své spolupracovníky a zásadně ovlivňuje svět služeb, o čemž se studenti dostatečně přesvědčují v trénincích interpersonálních komunikačních dovedností a interaktivních diskusích.
Learning outcomes (in Czech)
Znalosti: Student prokazuje umění používat diferencovaně formy profesionální komunikace v její ústní i písemné podobě v rámci aktuálního komunikačního kontextu. Schopnosti: Student je schopen aktivně a cíleně využívat komunikaci jako nástroj vytváření, organizování a řízení procesů ve službách včetně specifik řízení a spolupráce zaměstnanců. Dovednosti: Student umí adekvátně kombinovat v praxi variabilní úrovně komunikace ve službách (komunikace s klienty, spolupracovníky, významnými partnery, dodavateli).
Syllabus (in Czech)
  • Osnova: 1. Lidská komunikace a její vývoj. 2. Komunikační proces, základní formy komunikace, kontaktová a obsahová komunikace. Osobní konstrukty ve vnitrofiremní komunikaci. 3. Neverbální komunikace a její projevy v osobní a profesionální komunikaci v oboru služeb. 4. Verbální komunikace. 5. Zvláštnosti komunikace. 6. Komunikace v organizaci. 7. Komunikace v manažerských funkcích – interpersonální komunikace, komunikace v pracovní skupině, motivace, komunikace a styl řízení. 8. Komunikace v manažerských funkcích – rozhodování, delegování, komunikace a konflikty, komunikace a vyjednávání. 9. Komunikace v manažerských funkcích – moderace workshopu, diskuse, rozhovor, hodnocení, vedení porad. 10. Ohrožení komunikace v organizaci. 11. Komunikace jako zdroj konkurenční výhody. 12. Kulturní rozdíly a jejich vliv na komunikaci v oboru. 13. Rétorika, prezentace.
Literature
    required literature
  • CHADT, Karel and Romana KRATOCHVÍLOVÁ. Komunikace v managementu hotelnictví. Praha: Wolters Kluwer, 2020. ISBN 978-80-7598-666-5. info
    recommended literature
  • KHELEROVÁ, V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-2471-677-1.
  • FIEDLER, J., HORÁKOVÁ, J. Komunikace v řízení. ČZU Praha, 2012. ISBN 978-80-213-1295-1.
  • VYBÍRAL, Zb.: Psychologie komunikace. II. aktualizované a rozšířené vydání, Praha, Portal 2009. ISBN 978-80-7367-387-1
  • CHADT, K., MERHAUT, M. Komunikace v managementu služeb. Praha: VŠH, 2017. ISBN 978-80-87411-88-9. Dostupné v IS VŠH.
  • De Vito, J. A. Základy mezilidské komunikace. 6. vydání Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2018-0.
  • MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2339-6.
  • CHADT, K.., PECHOVÁ, J., MERHAUT, M. Komunikace v managementu služeb. Praha 2015. ISBN 978-80-87411-68-1.
Teaching methods (in Czech)
Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.přednášky, komunikační tréninky, interaktivní diskuse
Assessment methods (in Czech)
Test, zkouška písemná a ústní
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: z | zk
The course can also be completed outside the examination period.
Note related to how often the course is taught: konzultace KS: 6/6/6 celk 18.
Information on the extent and intensity of the course: 4/4/4.
The course is also listed under the following terms winter 2013, Summer 2014, winter 2014, summer 2015, winter 2015, summer 2016, winter 2016, summer 2017, winter 2017, summer 2018, winter 2018, summer 2019, winter 2019, summer 2020, winter 2020, summer 2021, winter 2021, summer 2022, winter 2022, summer 2023, summer 2024, winter 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2023, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2023/MG028