UCP:MD2021PKM Politická komunikace a politic - Informace o předmětu
MD2021PKM Politická komunikace a politický marketing
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2024
- Rozsah
- 1/2/0. 3 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. PhDr. Ľudovít Hajduk, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Jiří Kohoutek, PhD. (přednášející)
doc. RNDr. Bohumír Štědroň, CSc. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Bohumír Štědroň, CSc.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Informace učitele
- Název studijního předmětu Politická komunikace a politický marketing
Typ předmětu PZ doporučený ročník / semestr 2/1
Rozsah studijního předmětu 1+2/týden
př. +cv. hod. 13/26 př./cv. kreditů 3
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence ----
Způsob ověření studijních výsledků klasifikovaný zápočet Forma výuky přednášky/ cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta ústní zkouška, předpokladem připuštění k závěrečné ústní zkoušce bude předání seminární práce
.
Garant předmětu doc. RNDr. Bohumír Štědroň, CSc.
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky, přednáší většinu témat, dále stanovuje koncepci cvičení a dohlíží na jejich vedení.
Vyučující
Jméno Praha Bratislava
doc. RNDr. Bohumír Štědroň, CSc. přednášející 100 %
cvičící 50 % přednášející 55 %
Jozef Ftorek, M. A. cvičící 50 %
PhDr. Marián Děd, PhD. přednášející 45 %
cvičící 100 %
Stručná anotace předmětu
Kurz poskytuje znalosti z oblasti aplikace politického marketingu ve sféře politiky. Studenti si rozšíří znalosti nástrojů prosazování zájmů a hodnot politických subjektů v současnosti. Osvojí si modely a strategie politického marketingu, politické reklamy PR a GR a jejich roli v politické komunikaci. Následně se seznámí s jejich uplatněním v politických stranách, volební a politické kampani jak v českém, tak i mezinárodním prostředí. Učivo předmětu navazuje a rozšiřuje znalosti z předmětů Základy politologie, Mezinárodní politika, Komparativní politologie, Rozhodování a analýza v politice. Student chápe společenský kontext PR a dokáže vyvinout vhodné programy CSR napříč společenským spektrem i v rámci globálního prostředí. Ovládá relevantní metody (SWOT, příčina-následek, dotazníkové šetření), které správně aplikuje za účelem formulace PR strategií. Rozlišuje jednotlivé formy PR, vhodně využívá komunikačních kanálů a vztahů s jednotlivými hráči, dokáže sepsat výzkumnou zprávu, tiskovou zprávu a zrealizuje tiskovou konferenci. Zvládá zásady a techniky krizové komunikace a managementu, dokáže účinně zareagovat na krize aplikací krátkodobých i dlouhodobých kroků, a to v souladu s etickými standardy.
Hlavní témata předmětu:
• Politický marketing – vznik, podstata a historické vymezení
• Politický marketing a politická komunikace
• Modely a nástroje politického marketingu
• Politická reklama
• Propaganda versus politický marketing
• Vplyv globálních medii na mezinárodní politiku
• Lobbing v politice a v politickém marketingu
• Politické strany a využívaní marketingového modelu
• Volební kampaň a role politického marketingu
• Mezinárodní politický marketing - případová studie
• Politický marketing v České republice po roku 1989
• Politický marketing na Slovensku po roku 1989
• Limity politického marketingu v současnosti
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
ŠTĚDROŇ, B., POTŮČEK, M., PROROK, V., LANDOVSKÝ, J., ŘÍHA, D. a kol. Politika a politický marketing. Vyd. 1. V Praze: C. H. Beck, 2013, xvi, 255 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-448-3.
DĚD, M. Public relations, Vyd. 1. V Praze. Central European Education Institute, s.r.o. Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha, o.p.s.,2018, 119s. ISBN: 978-80-86747-51-4
CHYTILEK, R., EIBL, O., MATUŠKOVÁ. A. Teorie a metody politického marketingu. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012, 341 s. ISBN 978-807-3252-816
Doporučená:
FTOREK, J.2010. Public relations a politika. Praha : Grada Publishing, ISBN 978- 80-247-3376-0
CHYTILEK, R., EIBL, O., MATUŠKOVÁ, A. Teorie a metody politického
marketingu. Praha: CDK, 2012. ISBN 978-80-7325-281-6, s. 178-225, 254-263, 289- 299.
NEWMANN B, I. 2016. The Marketing Revolution in Politics: What Recent U.S. Presidential Campaigns Can Teach Us About Effective Marketing. New York. Rotman-UTP Publishing. ISBN 978-1442647992
KOTLER, Philip, SCHEFF, Joanne. Standing Room Only: Strategies for Mar-keting the Performing Arts. Boston : Harvard Business Review Press, 1997. 576 s. ISBN 978-0875847375.
QUALTER, T.H. 2000. Propaganda and Psychological Warfare. Random House. ISBN 978-0394308418
ŽANTOVSKÝ, P., 2016., Politická komunikace - propaganda. Praha: Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů 2016. 106s. ISBN 978-80-86747-41-5
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 12 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 12 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2024/MD2021PKM