UCP:BM2012IMK Integrovaná marketingová komun - Informace o předmětu
BM2012IMK Integrovaná marketingová komunikace
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2024
- Rozsah
- 2/2/0. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D. (přednášející)
prof. Mgr. Lucia Spálová, PhD. (přednášející)
Jozef Ftorek, M.A. (cvičící)
Ing. Tatiana Leporis (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem výuky je seznámit posluchače na základní úrovni s problematikou integrované marketingové komunikace, která představuje vyvážený mix marketingových nástrojů uplatňovaných pro dosažení cílů organizace. Z pohledu klienta je cílem integrované marketingové komunikace přenos, resp. získání konzistentního a jednoznačného sdělení. V rámci předmětu se studenti seznámí s jednotlivými nástroji marketingové komunikace, jako jsou tzv. nadlinkové a podlinkové formy zahrnující reklamu, PR, nástroje podpory prodeje, přímý marketing, event marketing a další. Představeny budou možnosti kombinace nástrojů a nové trendy v jejich používání.
- Výstupy z učení
- Na základě absolvování předmětu student • Pochopí pojem marketingová komunikace a integrovaná marketingová komunikace a zná principy fungování integrované marketingové komunikace ve srovnání s tradičním přístupem. • Orientuje se v hlavních cílových skupinách a cílech integrované marketingové komunikace. • Dokáže vyhodnotit z pohledu socio-kulturního prostředí významné odlišnosti a jejich vliv na integrovanou marketingovou komunikaci. • Orientuje se v základním legislativním a regulačním rámci na vybraném trhu pro úspěšnou realizaci integrované marketingové komunikace. • Pochopí propojení interní a externí komunikace přes propojení kultury organizace (identity organizace) a image organizace, resp. značky organizace. • Bude znát význam značky a strategie značky pro komunikaci organizace a jejích produktů. • Porozumí smyslu využití jednotlivých nástrojů v návaznosti na jejich členění a charakteristiku. • Bude schopen sestavit jednoduchý mediaplán pro vybrané příklady s využitím znalosti procesu plánování nástrojů IMK a kritérií mediaplánu. • Pochopí pojem reklama a reklamní mix a jeho pozici v komunikačním mixu. • Orientuje se v nových formách marketingu typických pro on-line prostředí. • Pochopí význam a cíle PR (Public Relations) v rámci komunikačního mixu organizace. • Bude znát zásady krizové komunikace. • Pochopí význam podpory prodeje jako nástroje integrované marketingové komunikace a jeho odlišnosti od ostatních nástrojů. • Pochopí význam přímého marketingu v integrované marketingové komunikaci. • Porozumí významu databázového marketingu, CRM a budování vztahů se zákazníky. • Pochopí význam event marketingu jako nástroje BTL v integrované marketingové komunikaci. • Pochopí význam, cíle a limity měření a hodnocení integrované marketingové komunikace. • Orientuje se v možnostech měření a hodnocení jednotlivých nástrojů včetně on-line reklamy.
- Osnova
- 1. Úvod do problematiky – základní pojmy. Základní přístupy k marketingové komunikaci. 2. Integrovaná marketingová komunikace v mezinárodním prostředí. 3. Firemní kultura a identita. Značka a její role v integrované marketingové komunikaci. 4. Nástroje integrované marketingové komunikace a jejich plánování. 5. On-line nástroje a jejich role v integrované marketingové komunikaci. 6. Reklama a reklamní mix. Rozhodování o médiích. Mediaplán. 7. Public relations. Interní a externí PR. 8. Nástroje podpory prodeje a role v integrované marketingové komunikaci. 9. Přímý marketing a jeho nové formy. Osobní prodej. 10. Event marketing a možnosti jeho uplatnění. 11. Sponzoring a další nástroje integrované marketingové komunikace. 12. Možnosti měření a vyhodnocení integrované marketingové komunikace. 13. Nové trendy v integrované marketingové komunikaci.
- Literatura
- povinná literatura
- PŘIKRYLOVÁ, J. a kol.: Moderní marketingová komunikace. 2. zcela přepracované vydání: Praha, Grada Publishing, 2019, 344 s., ISBN: 978-80-271-0787-2.
- PALATKOVÁ, M. Integrovaná marketingová komunikace – studijní opora. Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha, 2019. ISBN 978-80-7632-058-1.
- KARLÍČEK, M. a kol.: Marketingová komunikace, 2. Aktualizované a doplněné vydání, 2016, Praha, Grada Publishing, 224 s. ISBN: 978-80-247-5769-8.
- doporučená literatura
- DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace, Praha, Grada Publishing, 2003, 584 s., ISBN 808-247-0254-1.
- FORET, M. Marketingová komunikace. 3. aktualizované vydání, ComputerPress, Brno 2012, 484 s. + DVD, ISBN 978-80-251-3432-0
- neurčeno
- FORET, M. – HESKOVÁ, M. – LIESKOVSKÁ, V. – MELAS, D. Management integrované marketingové a podnikové komunikace. 1. vydání, Praha: Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha, 2018, 140 s., ISBN 978-80-86747-48-4.
- Výukové metody
- Teoretická příprava Semináře - zpracování semestrálních projektů Hosté z praxe
- Metody hodnocení
- Podmínky ukončení předmětu: Ukončení předmětu má formu písemné zkoušky. Podmínkou přihlášení na závěrečnou písemnou zkoušku, a tedy ukončení kurzu, je splnění podmínek seminářů (PS) nebo odevzdání semestrálního projektu a prezentace k semestrálnímu projektu (KS). V průběhu seminářů (PS) posluchači(ky) zpracovávají semestrální projekt a řeší písemně zadané problémy, jejichž hodnocení se započítává do aktivní účasti na seminářích. Výsledné hodnocení předmětu zahrnuje hodnocení odevzdaného semestrálního projektu (semináře) a písemnou zkoušku. Hodnocení kurzu je dvousložkové: Splnění podmínek seminářů (PS) / Zpracování semestrálního projektu a prezentace (KS + ISP) 30 bodů (min. 18 bodů) Závěrečná písemná zkouška 70 bodů (min. 42 bodů) CELKEM 100 bodů
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Název studijního předmětu Integrovaná marketingová komunikace
Typ předmětu ZT doporučený ročník / semestr 1/2
Rozsah studijního předmětu 2+2/týden
př.+cv. hod. 26/26
př./cv. kreditů 7
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence ----
Způsob ověření studijních výsledků zápočet
zkouška Forma výuky přednášky/cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Písemná zkouška (didaktický test)
Zpracování semestrálního projektu a jeho prezentace (zápočet)
.
Garant předmětu Doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D.
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky, přednáší většinu témat, dále stanovuje koncepci cvičení a dohlíží na jejich vedení.
Vyučující
Jméno Praha Znojmo Mariánské Lázně
Doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D. přednášející 55 % přednášející 55 % přednášející 55 %
Prof. PhDr. Miroslav Foret, CSc. přednášející 45 % přednášející 45 %
Jozef Ftorek, MA cvičící 100 % cvičící 100 %
Ing Jitka Veselá, Ph.D. přednášející 45 %
cvičící 50 %
Ing. Lena Malačka cvičící 50 %
Stručná anotace předmětu
Studijní předmět zahrnuje základní vhled do problematiky integrované marketingové komunikace, která představuje vyvážený mix marketingových nástrojů uplatňovaných pro dosažení cílů organizace. Z pohledu klienta je cílem integrované marketingové komunikace přenos, resp. získání konzistentního a jednoznačného sdělení. V rámci předmětu se studenti seznámí s jednotlivými nástroji marketingové komunikace, jako jsou tzv. nadlinkové a podlinkové formy zahrnující reklamu, PR, nástroje podpory prodeje, přímý marketing, event marketing a další. Představeny budou možnosti kombinace nástrojů a nové trendy v jejich používání.
Hlavní témat předmětu:
• Úvod do problematiky – základní pojmy. Základní přístupy k marketingové komunikaci.
• Integrovaná marketingová komunikace v mezinárodním prostředí.
• Firemní kultura a identita. Značka a její role v integrované marketingové komunikaci.
• Nástroje integrované marketingové komunikace a jejich plánování.
• Reklama a reklamní mix. Rozhodování o médiích. Mediaplán.
• On-line nástroje a jejich role v integrované marketingové komunikaci.
• Public relations. Interní a externí PR.
• Nástroje podpory prodeje a role v integrované marketingové komunikaci.
• Přímý marketing a jeho nové formy.
• Event marketing a možnosti jeho uplatnění.
• Sponzoring a další nástroje integrované marketingové komunikace.
• Možnosti měření a vyhodnocení integrované marketingové komunikace.
• Nové trendy v integrované marketingové komunikaci.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
BLAKEMAN, R. Integrated Marketing Communication: Creative Strategy from Idea to Implementation. 3rd ed. Rowman & Littlefield Publishers, 2018. ISBN 978-1538101056.
KARLÍČEK, M. a kol: Marketingová komunikace, 2. aktualizované a doplněné vydání, 2016, Praha, Grada Publishing, 224 s., ISBN: 978-80-247-5769-8.
PŘIKRYLOVÁ, J. a kol.: Moderní marketingová komunikace. 2. zcela přepracované vydání: Praha, Grada Publishing, 2019, 344 s., ISBN: 978-80-271-0787-2.
Doporučená:
BELCH, G. and BELCH, M. Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective, 11th ed. McGraw-Hill Education, 2017. ISBN 978-1259548147.
JONES, S. K. and KELLY, J. S. The IMC Sourcebook: Readings and Cases in Integrated Marketing Communications, Independently published, 2018. ISBN 978-1980324546.
PERCY, L. Strategic Integrated Marketing Communications, 3rd ed. Routledge, 2018. ISBN 978-1138058323.
SMITH, P. R. and ZOOK, Z. Marketing Communications: Integrating Online and Offline, Customer Engagement and Digital Technologies, 7th ed. Kogan Page, 2019. ISBN 9781789666953.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 16 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 16 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2024/BM2012IMK