UCP:BM2012IMK Integrated Marketing Communica - Course Information
BM2012IMK Integrated Marketing Communication
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.summer 2024
- Extent and Intensity
- 2/2/0. 7 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D. (lecturer)
prof. Mgr. Lucia Spálová, PhD. (lecturer)
Jozef Ftorek, M.A. (seminar tutor)
Ing. Tatiana Leporis (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem výuky je seznámit posluchače na základní úrovni s problematikou integrované marketingové komunikace, která představuje vyvážený mix marketingových nástrojů uplatňovaných pro dosažení cílů organizace. Z pohledu klienta je cílem integrované marketingové komunikace přenos, resp. získání konzistentního a jednoznačného sdělení. V rámci předmětu se studenti seznámí s jednotlivými nástroji marketingové komunikace, jako jsou tzv. nadlinkové a podlinkové formy zahrnující reklamu, PR, nástroje podpory prodeje, přímý marketing, event marketing a další. Představeny budou možnosti kombinace nástrojů a nové trendy v jejich používání.
- Learning outcomes (in Czech)
- Na základě absolvování předmětu student • Pochopí pojem marketingová komunikace a integrovaná marketingová komunikace a zná principy fungování integrované marketingové komunikace ve srovnání s tradičním přístupem. • Orientuje se v hlavních cílových skupinách a cílech integrované marketingové komunikace. • Dokáže vyhodnotit z pohledu socio-kulturního prostředí významné odlišnosti a jejich vliv na integrovanou marketingovou komunikaci. • Orientuje se v základním legislativním a regulačním rámci na vybraném trhu pro úspěšnou realizaci integrované marketingové komunikace. • Pochopí propojení interní a externí komunikace přes propojení kultury organizace (identity organizace) a image organizace, resp. značky organizace. • Bude znát význam značky a strategie značky pro komunikaci organizace a jejích produktů. • Porozumí smyslu využití jednotlivých nástrojů v návaznosti na jejich členění a charakteristiku. • Bude schopen sestavit jednoduchý mediaplán pro vybrané příklady s využitím znalosti procesu plánování nástrojů IMK a kritérií mediaplánu. • Pochopí pojem reklama a reklamní mix a jeho pozici v komunikačním mixu. • Orientuje se v nových formách marketingu typických pro on-line prostředí. • Pochopí význam a cíle PR (Public Relations) v rámci komunikačního mixu organizace. • Bude znát zásady krizové komunikace. • Pochopí význam podpory prodeje jako nástroje integrované marketingové komunikace a jeho odlišnosti od ostatních nástrojů. • Pochopí význam přímého marketingu v integrované marketingové komunikaci. • Porozumí významu databázového marketingu, CRM a budování vztahů se zákazníky. • Pochopí význam event marketingu jako nástroje BTL v integrované marketingové komunikaci. • Pochopí význam, cíle a limity měření a hodnocení integrované marketingové komunikace. • Orientuje se v možnostech měření a hodnocení jednotlivých nástrojů včetně on-line reklamy.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do problematiky – základní pojmy. Základní přístupy k marketingové komunikaci. 2. Integrovaná marketingová komunikace v mezinárodním prostředí. 3. Firemní kultura a identita. Značka a její role v integrované marketingové komunikaci. 4. Nástroje integrované marketingové komunikace a jejich plánování. 5. On-line nástroje a jejich role v integrované marketingové komunikaci. 6. Reklama a reklamní mix. Rozhodování o médiích. Mediaplán. 7. Public relations. Interní a externí PR. 8. Nástroje podpory prodeje a role v integrované marketingové komunikaci. 9. Přímý marketing a jeho nové formy. Osobní prodej. 10. Event marketing a možnosti jeho uplatnění. 11. Sponzoring a další nástroje integrované marketingové komunikace. 12. Možnosti měření a vyhodnocení integrované marketingové komunikace. 13. Nové trendy v integrované marketingové komunikaci.
- Literature
- required literature
- PŘIKRYLOVÁ, J. a kol.: Moderní marketingová komunikace. 2. zcela přepracované vydání: Praha, Grada Publishing, 2019, 344 s., ISBN: 978-80-271-0787-2.
- PALATKOVÁ, M. Integrovaná marketingová komunikace – studijní opora. Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha, 2019. ISBN 978-80-7632-058-1.
- KARLÍČEK, M. a kol.: Marketingová komunikace, 2. Aktualizované a doplněné vydání, 2016, Praha, Grada Publishing, 224 s. ISBN: 978-80-247-5769-8.
- recommended literature
- DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace, Praha, Grada Publishing, 2003, 584 s., ISBN 808-247-0254-1.
- FORET, M. Marketingová komunikace. 3. aktualizované vydání, ComputerPress, Brno 2012, 484 s. + DVD, ISBN 978-80-251-3432-0
- not specified
- FORET, M. – HESKOVÁ, M. – LIESKOVSKÁ, V. – MELAS, D. Management integrované marketingové a podnikové komunikace. 1. vydání, Praha: Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha, 2018, 140 s., ISBN 978-80-86747-48-4.
- Teaching methods (in Czech)
- Teoretická příprava Semináře - zpracování semestrálních projektů Hosté z praxe
- Assessment methods (in Czech)
- Podmínky ukončení předmětu: Ukončení předmětu má formu písemné zkoušky. Podmínkou přihlášení na závěrečnou písemnou zkoušku, a tedy ukončení kurzu, je splnění podmínek seminářů (PS) nebo odevzdání semestrálního projektu a prezentace k semestrálnímu projektu (KS). V průběhu seminářů (PS) posluchači(ky) zpracovávají semestrální projekt a řeší písemně zadané problémy, jejichž hodnocení se započítává do aktivní účasti na seminářích. Výsledné hodnocení předmětu zahrnuje hodnocení odevzdaného semestrálního projektu (semináře) a písemnou zkoušku. Hodnocení kurzu je dvousložkové: Splnění podmínek seminářů (PS) / Zpracování semestrálního projektu a prezentace (KS + ISP) 30 bodů (min. 18 bodů) Závěrečná písemná zkouška 70 bodů (min. 42 bodů) CELKEM 100 bodů
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (summer 2024, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2024/BM2012IMK