BM2022MAV Marketingový výzkum

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2024
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jan Mastný (přednášející)
prof. Mgr. Lucia Spálová, PhD. (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Marketingový výzkum
Typ předmětu PZ doporučený ročník / semestr 2/4
Rozsah studijního předmětu 2+2/týden
př./cv. hod. 26/26 kreditů 5
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence ----
Způsob ověření studijních výsledků zkouška Forma výuky přednášky/cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta písemná zkouška
.
Garant předmětu prof. PhDr. Miroslav Foret, CSc.
Zapojení garanta do výuky předmětu Koordinace obsahové i formální stránky přípravy výuky. Zásadní nebo nová témata přednáší vždy garant předmětu. Podíl na stanovení obsahu a úrovně kontrolních testů. Spoluúčast na zpracování studijních opor.
Vyučující

Jméno Praha Znojmo Mariánské Lázně
prof. PhDr. Miroslav Foret, CSc. přednášející 55 %
cvičící 50 % přednášející 55 %, cvičící 50 % přednášející 55 %,
cvičící 50 %
Mgr. Miroslava Manová přednášející 45 %, cvičící 50 % přednášející 45 %, cvičící 50 % přednášející 45 %, cvičící 50 %

Stručná anotace předmětu
Cílem předmětu je uvedení problematiky metodologie marketingového výzkumu, zaměřené na správné zadávání projektů a na zpracování podkladů k vlastní analýze předmětných oblastí. Kurz plní též obecně metodologické funkce, slouží k rozvoji základních vědeckých a především analytických dovedností v oblasti získávání dat a jejich vyhodnocení pro potřeby řízení. Důraz je též kladen na představení jednotlivých metod a technik, organizaci výběrových šetření, procesy zpracování dat a analýzu vztahů. Záměrem je poskytnout obecný teoretický i praktický návod k analýze sociálně-ekonomického prostředí a různé způsoby uchopení problému

Hlavní témata předmětu:
• Empirie a teorie jako dvě úrovně vědeckého poznání reality.
• Marketingový výzkum – historie, význam a druhy.
• Marketingový výzkum jako proces.
• Předmět výzkumu - problémová situace jako východisko výzkumu a cíle výzkumu.
• Hypotézy, proces operacionalizace, kvantifikace a měření.
• Struktura metodologie – techniky a metody výzkumu.
• Technika experimentu a pozorování.
• Technika dotazování.
• Objekt výzkumu - organizace výběrových šetření, problém reprezentativity.
• Sběr dat v terénu a kontrola práce v terénu a příprava dat na zpracování.
• Zpracování dat a analýza vztahů.
• Interpretace výsledků.
• Praktická doporučení a prezentace výsledků.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
MCDANIEL, CAEL, D., GATES, R. H. Marketing research essentials. 8th ed. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2013. xxiv, 452 s. ISBN 978-1-118-24932-1.
FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 159 s., ISBN 80-247-0385-8.
HARRISON, M. et al. Market Research in Practice: An Introduction to Gaining Greater Market Insight, 3rd ed. Kogan Page, 2016. ISBN 978-0749475857.

Doporučená:
KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L., SVOBODOVÁ, H. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. 304 s., ISBN 978-80-247-3527-6.
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 4., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8.
FORET, M. Marketing pro začátečníky. 1. vyd. Brno: Edika, 2012. viii, 184 s. ISBN 978-80-266-0006-0.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 16 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 16 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2024/BM2022MAV