BM2022SMM Social media marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2024
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Zuzana Bergrová (přednášející)
Jaroslav Bobák (přednášející)
Ing. Michal Fedorko (přednášející)
Ing. Anna Hospodárová (přednášející)
prof. Mgr. Lucia Spálová, PhD. (přednášející)
Mgr. Alena Zachová (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Student nabude teoretické poznatky, osvojí si odbornou terminologii a získá zkušenosti z oblasti komunikace subjektů v prostředí sociálních médií. Úspěšný absolvent předmětu je schopen samostatného výběru social media kanálů, analýzy, návrhu, implementace, evaluace a následné optimalizace social media komunikační strategie. Student se orientuje v nástrojích pro tvorbu obsahu, je znalý pravidel komunikace na sociálních sítích, jejich potenciálu z hlediska PR, krizové komunikace, má přehled v relevantních analytických nástrojích a disponuje poznatky o metrikách, jakož i jejich významu ve vztahu k cílům komunikace.
Osnova

  • Hlavní témata předmětu:
    • Ukotvení marketingu v sociálních médiích v rámci komplexního konceptu digitálního marketingu.
    • Sociální média a sociální sítě, benefity sociálních médií z hlediska značky (rozpoznání, autorita, loajalita, akvizice, komunita a její význam, globální dosah, nástroje obsahového marketingu, virality, video, vizualita, text).
    • Případové studie social media strategií. (Organický a placený marketing, typy typy placených kampaní - CPC, CPI, CPA, boostovaný post, podpořený post, social media optimalizace, principy efektivního engagementu).
    • Facebook Business Manager (publikum, statistiky, správce reklam, reklama v obsahové síti, Facebook, Instagram).
    • Facebook marketing, Instagram marketing (persóny, segmenty, typy kampaní, obsahový plán, možnosti publikování, formáty, média, vizuál).
    • Kategorie cílů v social media marketingu (povědomí, zvažování, konverze).
    • Metriky sociálních médií, formulace KPI a KGI (v návaznosti na busines cíle a social media cíle).
    • Analýza publika (tvorba person), analýza konkurence, audit sociálních médií (dostupné placené i freeware analytické nástroje), segmentace, targeting, insight kampaně.
    • Výběr social media kanálů, kreativní strategie, tvorba harmonogramu, obsahová matice / mix (EDUCATE - entertain - promote).
    • Umělá inteligence, chatboty jako konverzační asistenti a možnosti využití rozšířené a virtuální reality v prostředí sociálních médií.
    • Příprava a návrhy strategie a online taktik.
    • Měření a statistika na sociálních médiích.
    • Prezentace strategie, diskuse, návrhy na optimalizaci a doporučení před implementací, vyhodnocení předmětu a zápis kreditů.
Literatura
    doporučená literatura
  • Vyhnánková, Losekoot, Jak na sítě, JMP 2019, 978-80-7555-084-2 CARVILL, M. Get Social. Social Media Strategy & Tactics for Leaders. Kogan Page. 2018. 242 p. ISBN 978-0-7494-8255-8. CHAFFEY, D. Digital Marketing. Pearson. 2016, 6th edition, 702 p. ISBN 97
Metody hodnocení
Hodnocení bude udělováno na základě výstupu nahraného do odevzdávárny ve formě PPT nebo PDF prezentace. Zadání projektu bude komunikováno v hodinách a nahráno zde do IS, kde budou vyjmenovány požadavky a parametry, které má práce obsahovat.
Informace učitele
Název studijního předmětu Social Media Marketing
Typ předmětu PVP A doporučený ročník / semestr 2/4
Rozsah studijního předmětu 0+2/týden
př./cv. hod. 0/26
př./cv. kreditů 4
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence ----
Způsob ověření studijních výsledků zápočet na základě průběžného hodnocení Forma výuky cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta PPraraktická aplikace poznatků při návrhu a implementaci social media strategie
.
Garant předmětu Mgr. Zuzana Bergrová
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky, přednáší většinu témat, dále stanovuje koncepci cvičení a dohlíží na jejich vedení.
Vyučující
Zuzana Bergrová, Anna Hospodárová, Alena Zachová, Michal Fedorko
Stručná anotace předmětu
Výuka studijního předmětu probíhá na pozadí teoreticko-aplikačního rámce zaměřeného na kanály sociálních médií. Student nabude teoretické poznatky, osvojí si odbornou terminologii a získá zkušenosti z oblasti komunikace subjektů v prostředí sociálních médií. Úspěšný absolvent předmětu je schopen samostatného výběru social media kanálů, analýzy, návrhu, implementace, evaluace a následné optimalizace social media komunikační strategie. Student se orientuje v nástrojích pro tvorbu obsahu, je znalý pravidel komunikace na sociálních sítích, jejich potenciálu z hlediska PR, krizové komunikace, má přehled v relevantních analytických nástrojích a disponuje poznatky o metrikách, jakož i jejich významu ve vztahu k cílům komunikace.

Hlavní témata předmětu:
• Ukotvení marketingu v sociálních médiích v rámci komplexního konceptu digitálního marketingu.
• Sociální média a sociální sítě, benefity sociálních médií z hlediska značky (rozpoznání, autorita, loajalita, akvizice, komunita a její význam, globální dosah, nástroje obsahového marketingu, virality, video, vizualita, text).
• Případové studie social media strategií. (Organický a placený marketing, typy typy placených kampaní - CPC, CPI, CPA, boostovaný post, podpořený post, social media optimalizace, principy efektivního engagementu).
• Facebook Business Manager (publikum, statistiky, správce reklam, reklama v obsahové síti, Facebook, Instagram).
• Facebook marketing, Instagram marketing (persóny, segmenty, typy kampaní, obsahový plán, možnosti publikování, formáty, média, vizuál).
• Kategorie cílů v social media marketingu (povědomí, zvažování, konverze).
• Metriky sociálních médií, formulace KPI a KGI (v návaznosti na busines cíle a social media cíle).
• Analýza publika (tvorba person), analýza konkurence, audit sociálních médií (dostupné placené i freeware analytické nástroje), segmentace, targeting, insight kampaně.
• Výběr social media kanálů, kreativní strategie, tvorba harmonogramu, obsahová matice / mix (EDUCATE - entertain - promote).
• Umělá inteligence, chatboty jako konverzační asistenti a možnosti využití rozšířené a virtuální reality v prostředí sociálních médií.
• Příprava a návrhy strategie a online taktik.
• Měření a statistika na sociálních médiích.
• Prezentace strategie, diskuse, návrhy na optimalizaci a doporučení před implementací, vyhodnocení předmětu a zápis kreditů.

Studijní literatura a studijní pomůcky
CARVILL, M. Get Social. Social Media Strategy & Tactics for Leaders. Kogan Page. 2018. 242 p. ISBN 978-0-7494-8255-8.
CHAFFEY, D. Digital Marketing. Pearson. 2016, 6th edition, 702 p. ISBN 978-1-292-07764-2.
RUSSEL, M. A. Minig the Social Web. O´REILLY. 2011. 1st edition. 332 p. ISBN 978-1-449-38834-8.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 8 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 8 hodin.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023.