BM2031MKA Strategie řízení v mediální a komunikačí agentuře

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2024
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Tatiana Leporis (přednášející)
Jozef Ftorek, M.A. (cvičící)
Mgr. Veronika Števčat Szabóová, PhD. (cvičící)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Strategie řízení v mediální a komunikační agentuře
Typ předmětu PVP A doporučený ročník / semestr 3/5
Rozsah studijního předmětu 0+2/týden
př.+ cv. hod. 0/26
př./cv. kreditů 4
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence Vybrané kapitoly z managementu
Ekonomika podniku
Integrovaná marketingová komunikace
Mezinárodní strategický marketing
Způsob ověření studijních výsledků zápočet Forma výuky cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Průběžné zpracování případové studie a její závěrečná prezentace.

.
Garant předmětu Ing. Kristína Jíšová (P)
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky, přednáší většinu cvičení a dohlíží na jejich vedení.
Vyučující
Ing. Kristína Jíšová (P) (cvičící 55 %)
Ing. Lena Malačka(cvičící 45 %)
Stručná anotace předmětu
Studijní předmět seznamuje posluchače se způsobem fungování mediální a komunikační agentury, která operuje v konkurenčním prostředí a nabízí spektrum služeb svým (potenciálním) klientům. Studenti pochopí, že formulace strategie mediální a komunikační agentury se promítá do tvorby strategického plánu, který zahrnuje plánovanou realizaci nabízených služeb, především přípravu a implementaci komunikačních strategií. Tzv. full service mediální a komunikační agentury zahrnují ve svých obchodních strategiích širokou nabídku služeb od výzkumů, analýz, návrhu komunikační strategie, vývoj kreativního konceptu a plánování i nákup médií. Posluchači se seznámí s metodami vyhodnocování úspěšnosti dílčích projektů v kontextu celkové strategie mediální a komunikační agentury stejně jako se základními trendy na trhu mediálních a komunikačních agentur.

Hlavní témat předmětu:
• Úvod do problematiky – struktura, organizace a řízení mediální a komunikační agentury. Specifika vzniku a působení digitálních agentur v národním a mezinárodním kontextu. Konkurenční prostředí.
• Formulace strategie agentury a tvorba strategického plánu včetně alokace zdrojů a jejich realizace.
• Analýza trhu – konkurenční prostředí, potřeby klientů v návaznosti na jejich cíle a KPI´s
• Řízení vztahů s klienty a jednání s klienty.
• Nabídka služeb a obchodní strategie mediální a komunikační agentury.
• Tvorba a implementace komunikační strategie (nástroje komunikace, mediaplán a další).
• Vývoj kreativních konceptů.
• Plánování a nákup médií.
• Analýza, monitoring a vyhodnocení mediální kampaně.
• Využití informačních technologií pro řízení strategie a vybraných procesů v mediální a komunikační agentuře.
• Možnosti měření výkonnosti vybraných aktivit strategie mediální a komunikační agentury.
• Aktuální trendy na trhu mediálních a komunikačních agentur.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
FOTR, J. a kol. Úspěšná realizace strategie a strategického plánu. Praha: Grada Publishing, 2017, 320 s., ISBN 978-80-271-0434-5.
KARLÍČEK, M. a kol. Marketingová komunikace, 2. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016,224 s., ISBN 978-80-247-5769-8.

Doporučená:
PŘIKRYLOVÁ, J. a kol. Moderní marketingová komunikace. 2. zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019, 344 s., ISBN 978-80-271-0787-2.

Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 8 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 8 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2024/BM2031MKA