UCP:HO173 Aktuální trendy v hotelnictví - Informace o předmětu
HO173 Aktuální trendy v hotelnictví
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 3/3/3. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Mgr. Vladana Horáková, MBA (cvičící)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět HO173 Aktuální trendy v hotelnictví seznamuje studenty s aktuálními trendy a dobrými praktikami z odborné praxe v oblasti hotelnictví, gastronomie a cestovního ruchu. Dále studentům poskytuje relevatní zdroje a návod pro vyhledávání a kontinuální sledování trendů v jednotlivých oblastech oboru hospitality. Studenti budou seznámeni s ekonomickými trendy a jejich dopadem na oblast hotelnictví, trendy v hotelovém marketingu, prodeji hotelových kapacit, poznávání chování zákazníků a jejich současnou segmentaci.
Znalosti: Student získá základní přehled o aktuálních trendech v oboru hotelnictví a jeho jednotlivých oblastech.
Schopnosti: Po absolvování budou studenti schopni vyhledávat současné trendy, které ovlivňují trh hotelnictví, budou schopni tyto trendy a inforamce kriticky analyzovat a implementovat do praxe. Díky tomu budou moci významně ovlivňovat celkovou konkurenceschopnost hotelu a zvyšovat tak svoji profesní kvalifikaci.
Dovednosti: Student se po absolvování předmětu dokáže orientovat v nepřeberném množství informací, které mají či nemají přímou souvislost a vliv na studovaný obor, dokáže jednotlivé inforamce analyzovat a využívat v odborné praxi pro zlepšování konkurenceschopnosti podnikatelských subjektů. - Osnova
- Jak vyhledat opravdu aktuální trendy?
- Aktuální trendy v cestovním ruchu a jejich vliv na hotelnictví.
- Vývoj současných trendů v oblasti stravovacích služeb.
- Ekonomické trendy a jejich vliv na oblast hotelnictví.
- Studie zaměřené na predikci budoucího stavu oboru a jeho jednotlivých součástí.
- Trendy v provozu ubytovacích zařízení a prodeji jejich kapacit.
- Trendy ve snižování ekologického zatížení a energetických nákladů
- Nové způsoby segmentace zákazníků a jejich základní rysy.
- Moderní způsoby propagace a prodeje v oblasti hotelnictví.
- Využívání sociálních sítí v hotelovém marketingu.
- Výukové metody
- Předmět je vyučován formou seminářů.
- Metody hodnocení
- Pro udělení zápočtu je požadována minimálně 80% docházka na seminářích.
Aktivní zapojení během seminářů.
Vypracování seminární práce a její prezentace.
Studenti kombinované formy studia vypracují 7 stránkovou seminární práci se zaměřením na trendy v hotelnictví, gastronomii nebo cestovním ruchu. Celkový rozsah seminární práce je 10 stran (titulní strana, obsah, 7 stran práce členěné na úvod, stať a závěr a seznam použité literatury). Zápočet bude udělat na základě rozpravy nad zvoleným tématem. Seminární práci lze nahradit osobní prezentací podloženou vybranými materiály a dokumentací v ppt. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2022/HO173