HO173 Aktuální trendy v hotelnictví

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2022
Rozsah
0/2/0. 3/3/3. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Mgr. Vladana Horáková, MBA (cvičící)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět HO173 Aktuální trendy v hotelnictví seznamuje studenty s aktuálními trendy a dobrými praktikami z odborné praxe v oblasti hotelnictví, gastronomie a cestovního ruchu. Dále studentům poskytuje relevatní zdroje a návod pro vyhledávání a kontinuální sledování trendů v jednotlivých oblastech oboru hospitality. Studenti budou seznámeni s ekonomickými trendy a jejich dopadem na oblast hotelnictví, trendy v hotelovém marketingu, prodeji hotelových kapacit, poznávání chování zákazníků a jejich současnou segmentaci.

Znalosti: Student získá základní přehled o aktuálních trendech v oboru hotelnictví a jeho jednotlivých oblastech.

Schopnosti: Po absolvování budou studenti schopni vyhledávat současné trendy, které ovlivňují trh hotelnictví, budou schopni tyto trendy a inforamce kriticky analyzovat a implementovat do praxe. Díky tomu budou moci významně ovlivňovat celkovou konkurenceschopnost hotelu a zvyšovat tak svoji profesní kvalifikaci.

Dovednosti: Student se po absolvování předmětu dokáže orientovat v nepřeberném množství informací, které mají či nemají přímou souvislost a vliv na studovaný obor, dokáže jednotlivé inforamce analyzovat a využívat v odborné praxi pro zlepšování konkurenceschopnosti podnikatelských subjektů.
Osnova
  • Jak vyhledat opravdu aktuální trendy?
  • Aktuální trendy v cestovním ruchu a jejich vliv na hotelnictví.
  • Vývoj současných trendů v oblasti stravovacích služeb.
  • Ekonomické trendy a jejich vliv na oblast hotelnictví.
  • Studie zaměřené na predikci budoucího stavu oboru a jeho jednotlivých součástí.
  • Trendy v provozu ubytovacích zařízení a prodeji jejich kapacit.
  • Trendy ve snižování ekologického zatížení a energetických nákladů
  • Nové způsoby segmentace zákazníků a jejich základní rysy.
  • Moderní způsoby propagace a prodeje v oblasti hotelnictví.
  • Využívání sociálních sítí v hotelovém marketingu.
Výukové metody
Předmět je vyučován formou seminářů.
Metody hodnocení
Pro udělení zápočtu je požadována minimálně 80% docházka na seminářích.
Aktivní zapojení během seminářů.
Vypracování seminární práce a její prezentace.
Studenti kombinované formy studia vypracují 7 stránkovou seminární práci se zaměřením na trendy v hotelnictví, gastronomii nebo cestovním ruchu. Celkový rozsah seminární práce je 10 stran (titulní strana, obsah, 7 stran práce členěné na úvod, stať a závěr a seznam použité literatury). Zápočet bude udělat na základě rozpravy nad zvoleným tématem. Seminární práci lze nahradit osobní prezentací podloženou vybranými materiály a dokumentací v ppt.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, léto 2020, léto 2021, zima 2021.