MK043 Komunikace v marketingu

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2023
Rozsah
2/2/0. 4-4-4. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Karolina Macháčková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Karolina Macháčková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Karolina Macháčková, Ph.D.
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět se zaměřuje na jednotlivé prvky komunikačního mixu firmy. V úvodu vymezuje teoretická východiska, dále se zabývá reklamou (výběr reklamní agentury, tvorba plánu a strategie reklamy), médii (výběrem, podstatou, účinností), podporou prodeje, public relations, direkt marketingem, osobním prodejem, on-line komunikací, trendy a etikou marketingové komunikace.
Výstupy z učení
Znalosti: Studenti mají možnost konfrontovat znalosti získané z literatury s přednáškami v praxi, pokud využijí možnost exkurze, ev. návštěvy odborníka ve škole. Schopnosti: Student je po absolvování kurzu schopen aktivně používat komunikační nástroje. Dovednosti: Student je schopen pracovat s literaturou a analyzovat problémy praxe v oblasti komunikace.
Osnova
  • 1. Teoretická východiska. 2. Komunikační mix. 3. Reklama. 4. Výběr reklamního média. 5. Podpora prodeje. 6. Public relations 7. Direct marketing. 8. Osobní prodej. 9. On-line komunikace. 10. Etika reklamy. 11. Prezentace esejí. 12.-13. Efektivnost marketingové komunikace – diskuse nad vybranými tématy.
Literatura
    povinná literatura
  • Karlíček, M. Marketingová komuniace. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
    doporučená literatura
  • Vysekalová, J., Mikeš, J. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
  • Přikrylová, J., Jahodová, H. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
  • Vysekalová, J. a kol. Chování zákazníka. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.
  • Turnerová, L. Komunikace v marketingu. Dostupné v IS VŠH.
Výukové metody
Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.
Metody hodnocení
Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022.