UCP:CR074 Gastroturismus - Informace o předmětu
CR074 Gastroturismus
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2013
- Rozsah
- 2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Petr Studnička, PhD. (přednášející)
- Garance
- Ing. Petr Studnička, PhD.
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Management destinace cestovního ruchu (program UCP, BC) (2)
- Management volného času (program UCP, BC)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s významem gastronomie pro rozvoj cestovního ruchu v destinacích včetně základního členění gastroturismu. Důraz je kladen na pojetí gastronomie jako antropogenní nehmotné atraktivity v rámci primární nabídky destinace cestovního ruchu.
Znalosti: Student získá základní přehled o postavení gastronomie v cestovním ruchu, včetně návaznosti a důležitosti gastroturismu na nabídku cestovního ruchu jak na národní tak na regionální úrovni.
Dovednosti: Student je schopen aplikovat získané teoretické poznatky z problematiky gastroturismu na středním stupni řízení destinace cestovního ruchu v podmínkách České republiky. Dovede zdůvodnit a podepřít argumenty využívané produkty regionální gastronomie.
Schopnosti: Student je na základě získaných znalostí schopen porozumět významu gastronomie v cestovním ruchu v tržních podmínkách, zvolit správnou nabídku regionálních gastronomických produktů, umí nastavit vztahy spolupráce v destinaci s vhodnými partnery v rámci specializovaných produktů a projektů (hoteliéři, restauratéři). - Osnova
- 1. Cestovní ruch - definice, členění, typologie, druhy a formy
- 2. Gastronomie - definice, členění, typologie, územní členění
- 3. Destinace cestovního ruchu - definice, členění, typologie, nabídka
- 4. Kulinářské regiony a produkty - marketing, atraktivita, kvalita, regionální produkty, síťování
- 5. Účastníci cestovního ruchu se zaměřením na gastronomii - motivace, kultura, lingvistika, etnografie
- 6. Legislativa EU a ČR - ochrana spotřebitele a hygiena potravin, regionální produkty a jejich značení
- 6. Projekty podporující regionální gastronomii - Czech Specials, značky Klasa, Regionální potravina apod.
- 7. Regionální gastronomie - Čechy
- 8. Regionální gastronomie - Morava a Slezsko
- 9. Regionální gastronomie - Německo, Rakousko, Polsko, Slovensko
- 10. Regionální gastronomie - Evropa
- 11. Regionální gastronomie - Asie, Afrika, Amerika, Austrálie
- 12. Pokrmy a nápoje nesoucí jména významných představitelů
- 13. Shrnutí učiva
- Literatura
- doporučená literatura
- MAIR, M., WAGNER, D. Culinary Tourism - Products, Regions, Tourists, Philosophy. Wien : Springer, 2012. 202 s. ISBN 978-3-7091-1165-9.
- Výukové metody
- Témata seminárních prací
Projekt Czech Specials
Projekt Grand Restaurant Festival
Projekt Regionální potravina
Regionální gastronomie ve vybraném území
Pokrmy a nápoje nesoucí jména po slavných osobnostech - Metody hodnocení
- Obsah předmětu: Prezenční studium/Kombinované studium (hodin)
Přednášky: 0/0
Semináře: 26/9
Samostatná příprava: 24/41
Celkem: 50/50
Požadavky na zakončení: Prezenční studium/Kombinované studium
Účast na semináři: 30/0
Seminární práce: 70/100
Celkem: 100/100 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2013/CR074