JS020 Španělský jazyk II.

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2017
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jiří Holub, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dagmar Lanská (přednášející)
Garance
Mgr. Dagmar Lanská
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Předmět navazuje na úvodní kurz SJ 010 a jeho cílem je dále rozvíjet jazykové znalosti a schopnost komunikovat a psát v běžných životních situacích na úrovni A1 Společného evropského referenčního rámce.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na úvodní kurz SJ 010 a jeho cílem je dále rozvíjet jazykové znalosti a schopnost komunikovat a psát v běžných životních situacích na úrovni A1 Společného evropského referenčního rámce. Seznamuje studenty se základními rozdíly současné evropské a latinskoamerické španělštiny, s reáliemi Španělska a zemí Latinské Ameriky a s některými mezikulturními rozdíly. Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení základních komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit jednoduché komunikativní prostředky v konkrétní situaci. Znalosti a dovednosti získané v předmětu JS 020 Španělský jazyk jsou dále rozvíjeny v navazujícím předmětu JS 030 Španělský jazyk.
Osnova
  • 1. Orientace ve městě 1 – základní slovní zásoba, zeptat se na existenci nějakého místa 2. Orientace ve městě 2 – zeptat se na konkrétní místo, udat adresu, ptát se na cestu a vysvětlit ji 3. Doprava ve městě – prostředky MHD, doprava v Madridu a Praze 4. Orientace v čase, udávání hodin – otvírací doba obchodů a institucí, odjezdy a příjezdy vlaků/autobusů, přílety a odlety na letišti 5. Zájmy, záliby a koníčky a vyjadřování preferencí 6. Jak požádat o laskavost a vhodně reagovat 7. Jak se zeptat na přání či potřebu a vhodně odpovědět 8. V restauraci – základní slovní zásoba (názvy potravin), jídelní lístek, objednávání pokrmů a nápojů 9. Španělská a latinskoamerická kuchyně – ingredience a typické pokrmy 10. Popis osoby (vzhled, povahové vlastnosti, věk, profese, zájmy apod.) 11. Rodina a rodinní příslušníci 12. Denní režim (každodenních činnosti, vyjadřování frekvence, časový harmonogram, rozdílné rozvržení denních aktivit ve Španělsku) 13. Souhrnné opakování probrané látky
Literatura
    povinná literatura
  • BROŽOVÁ, Kateřina a Carlos FERRER PEÑARANDA. Aventura 2. Praha: Klett, 2010. ISBN 978-80-7397-043-7. info
  • BROŽOVÁ KATEŘINA a FERRER PEŇARANDA CARLOS. Aventura 1. 1. vyd. Praha: Klett nakladatelství s.r.o., 2009, 221 s. ISBN 978-80-7397-022-2. info
  • CASTRO VIÚDEZ,F., BENÍTEZ RUBIO,M.N. Espaňol en Marcha 3, Curso de espaňol como lengue extranjera. 4. vyd. Madrid: SGEL-Educación, 2009, 167 s. Libro del alumno. ISBN 978-84-9778-239-5. info
  • CASTRO VIÚDEZ,F., BENÍTEZ RUBIO,M.N. Espaňol en Marcha 3, Curso de espaňol como lengue extranjera. 3. vyd. Madrid: SGEL-Educación, 2009, 72 s. Cuaderno de ejercicios. ISBN 978-84-9778-241-8. info
    doporučená literatura
  • CASTRO, F. USO de la gramática española - Elemental. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 1996. info
  • SÁNCHEZ, A a GÓMEZ P CANTOS. 450 ejercicios gramaticales. Madrid: SGEL-Educación., 1991. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení s důrazem na rozvoj komunikativních schopností studentů. Je založena na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situacáí zaměžených zejména na manažerské pozice. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnot volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturní odlišnosti.
Metody hodnocení
Písemný test -100/100 (min. 70%) Při vyhodnocení testu bude přihlédnuto k úspěšnému splnění jednotlivých částí testu Zápočet je nutno složit do konce zkouškového období daného semestru Aktivní účast na seminářích ( min. 75%) Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracuje písemné úlohy podle zadání, které se vážou na základní okruhy předmětu. Jejich kontrola a doplňující procvičování se uskuteční během konzultací. Kontrola zvládnutí zadaných forem komunikace bude předmětem závěrečného testu, jehož úspěšné absolvování je podmínkou udělení zápočtu.
Informace učitele
Student v předmětu JS 020 Španělský jazyk si osvojí základní jazykové prostředky pro komunikaci v probíraných tematických okruzích. Získá základní informace o španělských a latinskoamerických reáliích dané jazykové oblasti majících vztah k probíraným tématům. Kompetence: Po absolvováním předmětu JS 020 student zvládne jednoduchým způsobem komunikovat a psát v běžných životních situacích, které byly probrány ve výše zmíněných konverzačních okruzích (pohyb ve městě, zájmy a záliby, pobyt v restauraci, španělská a latinskoamerická kuchyně, popis osoby, rodina, denní režim) Dovednosti: Absolvováním předmětu JS 020 bude student umět klást a zodpovídat jednoduché otázky týkající se orientace a pohybu po městě. Bude umět se zeptat na časový úsek a zorientovat se v časových údajích (otvírací doba, úřední doba, jízdní řád, rozvrh hodin apod.). Bude schopen požádat o laskavost a vhodně reagovat v dané situaci. Zorientuje se v jídelním lístku a zvládne komunikovat s personálem restaurace a hovořit o svých stravovacích preferencích. Bude umět mluvit o sobě, svých zájmech a zálibách, každodenních aktivitách, své rodině a blízkých osobách. Bude rozumět známým slovům a jednoduchým větám, které se týkají výše zmíněných témat, bude-li mluvčí hovořit pomalu a srozumitelně.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 3; 3|3|3, celkem 9.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, zima 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.