JS042 Španělský jazyk IV.

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2019
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jiří Holub, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Lanská (cvičící)
Garance
Mgr. Jiří Holub, Ph.D.
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Předmět navazuje na předchozí předměty JS 010, JS 020, JS 030.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Znalosti: Student v předmětu JS 042 Španělský jazyk si osvojí základní jazykové prostředky pro komunikaci vrámci probíraných témat. Získá základní informace o španělských a latinskoamerických reáliích dané jazykové oblasti majících vztah ke zmíněným tématům. Kompetence: Po absolvováním předmětu JS 042 student zvládne jednoduchým způsobem komunikovat a psát v běžných životních situacích, které byly probrány ve výše zmíněných konverzačních okruzích. Dovednosti: Absolvováním předmětu JS 042 student bude umět jednoduchým způsobem vyjadřovat minulost (blízkou i vzdálenější) – ústně i písemně (dopis, e-mail). Bude schopen klást a zodpovídat jednoduché otázky týkající se momentálního duševního a fyzického stavu. Bude schopen vést jednoduchou konverzaci na téma počasí a hovořit o činnostech provozovaných v jednotlivých ročních dobách. Naučí se jak vyjádřit překvapení, radost, spokojenost, zklamání apod. a sformulovat i přijmout omluvu. Bude umět hodnotit a srovnávat předměty, osoby, situaci. Bude znát potřebné cestovní doklady, dokáže se zorientovat na letišti a řešit případné komplikace (zpoždění odletu, ztráta zavazadel). Výstupem předmětu JS 042, který navazuje na předchozí předměty JS 010, JS 020 a JS 030, by mělo být celkové zvládnoutí základů komunikace ve španělštině v bežných životních situacích, jak slovem tak písmem.
Osnova
  • 1. Mluvit o minulosti 1 - blízká minulost (vyprávění, dopis, e-mail) 2. Jak se omluvit a přijmout omluvu, ptát se na důvod 3. Jak vyjádřit překvapení, radost, zklámání apod. 4. Španělé a volný čas 5. Mluvit o minulosti 2 - jednorázové ukončené děje (vyprávění, dopis, e-mail) 6. Srovnávání a porovnávací výrazy, vyjádření vlastnictví 7. Jak vyjádřit zájem o druhé - popis momentálních duševních a fyzických stavů 8. Hudba a národní tance Latinské Ameriky 9. Cestování letadlem 1 – základní slovní zásoba a orientace na letišti 10. Cestování letadlem 2 – vyzvedávání zavazadel, reklamace 11. Počasí, roční doby, měsíce, dny v týdnu, datum. 12. Klima ve Španělsku a Latinské Americe 13. Souhrnné opakování probrané látky
Literatura
    povinná literatura
  • BROŽOVÁ KATEŘINA a FERRER PEŇARANDA CARLOS. Aventura 1. 1. vyd. Praha: Klett nakladatelství s.r.o., 2009, 221 s. ISBN 978-80-7397-022-2. info
  • BROŽOVÁ, Kateřina a Carlos FERRER PEÑARANDA. Aventura 2. Praha: Klett, 2010. ISBN 978-80-7397-043-7. info
  • CASTRO VIÚDEZ,F., BENÍTEZ RUBIO,M.N. Espaňol en Marcha 3, Curso de espaňol como lengue extranjera. 4. vyd. Madrid: SGEL-Educación, 2009, 167 s. Libro del alumno. ISBN 978-84-9778-239-5. info
  • CASTRO VIÚDEZ,F., BENÍTEZ RUBIO,M.N. Espaňol en Marcha 3, Curso de espaňol como lengue extranjera. 3. vyd. Madrid: SGEL-Educación, 2009, 72 s. Cuaderno de ejercicios. ISBN 978-84-9778-241-8. info
    doporučená literatura
  • CASTRO, F, F MARÍN, R MORALES a S ROSA. Nuevo Ven 1. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia S.A, 2003. ISBN 84-7711-832-9. info
  • CASTRO, F. USO de la gramática española - Elemental. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 1996. info
  • SÁNCHEZ, A a GÓMEZ P CANTOS. 450 ejercicios gramaticales. Madrid,: SGEL-Educación., 1991. ISBN 84-7143-461-X. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení s důrazem na rozvoj komunikativních schopností studentů. Je založena na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací zaměřených zejména na manažerské pozice. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturní odlišnosti. Student kombinované formy samostatně plní zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracovává písemné dokumenty podle zadání (zpráva, e-mail, vyplnění formuláře), které se vážou na základní okruhy předmětu. Jejich kontrola a doplňující procvičování se uskutečňuje během konzultací. Kontrola zvládnutí zadaných forem komunikace bude předmětem závěrečného testu, jehož úspěšné absolvování je podmínkou možnosti absolvovat zkoušku.
Metody hodnocení
Průběžné písemné testy, závěrečná zkouška - písemná a ústní část Písemný test - 100/100 (minim. 70%) Při vyhodnocení bude přihlédnuto k úspěšnému splnění jednotlivých částí testu Aktivní účast na seminářích (75%) Zkouška je tzv. klíčová Zkoušku je nutno složit do konce zkouškového období daného semestru Na začátku semestru jsou zkouškové okruhy zveřejněny v IS
Další komentáře
Poznámka k četnosti výuky: KS: 2|2|2, celkem 6.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, zima 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.