JS042 Španělský jazyk IV.

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2020
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jiří Holub, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Lanská (cvičící)
Garance
Mgr. Jiří Holub, Ph.D.
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Předmět navazuje na předchozí předměty JS 010, JS 020, JS 030.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Znalosti: Student v předmětu JS 042 Španělský jazyk si osvojí základní jazykové prostředky pro komunikaci vrámci probíraných témat. Získá základní informace o španělských a latinskoamerických reáliích dané jazykové oblasti majících vztah ke zmíněným tématům. Kompetence: Po absolvováním předmětu JS 042 student zvládne jednoduchým způsobem komunikovat a psát v běžných životních situacích, které byly probrány ve výše zmíněných konverzačních okruzích. Dovednosti: Absolvováním předmětu JS 042 student bude umět jednoduchým způsobem vyjadřovat minulost (blízkou i vzdálenější) – ústně i písemně (dopis, e-mail). Bude schopen klást a zodpovídat jednoduché otázky týkající se momentálního duševního a fyzického stavu. Bude schopen vést jednoduchou konverzaci na téma počasí a hovořit o činnostech provozovaných v jednotlivých ročních dobách. Naučí se jak vyjádřit překvapení, radost, spokojenost, zklamání apod. a sformulovat i přijmout omluvu. Bude umět hodnotit a srovnávat předměty, osoby, situaci. Bude znát potřebné cestovní doklady, dokáže se zorientovat na letišti a řešit případné komplikace (zpoždění odletu, ztráta zavazadel). Výstupem předmětu JS 042, který navazuje na předchozí předměty JS 010, JS 020 a JS 030, by mělo být celkové zvládnoutí základů komunikace ve španělštině v bežných životních situacích, jak slovem tak písmem.
Osnova
  • 1. Mluvit o minulosti 1 - blízká minulost (vyprávění, dopis, e-mail) 2. Jak se omluvit a přijmout omluvu, ptát se na důvod 3. Jak vyjádřit překvapení, radost, zklámání apod. 4. Španělé a volný čas 5. Mluvit o minulosti 2 - jednorázové ukončené děje (vyprávění, dopis, e-mail) 6. Srovnávání a porovnávací výrazy, vyjádření vlastnictví 7. Jak vyjádřit zájem o druhé - popis momentálních duševních a fyzických stavů 8. Hudba a národní tance Latinské Ameriky 9. Cestování letadlem 1 – základní slovní zásoba a orientace na letišti 10. Cestování letadlem 2 – vyzvedávání zavazadel, reklamace 11. Počasí, roční doby, měsíce, dny v týdnu, datum. 12. Klima ve Španělsku a Latinské Americe 13. Souhrnné opakování probrané látky
Literatura
    povinná literatura
  • BROŽOVÁ KATEŘINA a FERRER PEŇARANDA CARLOS. Aventura 1. 1. vyd. Praha: Klett nakladatelství s.r.o., 2009, 221 s. ISBN 978-80-7397-022-2. info
  • BROŽOVÁ, Kateřina a Carlos FERRER PEÑARANDA. Aventura 2. Praha: Klett, 2010. ISBN 978-80-7397-043-7. info
  • CASTRO VIÚDEZ,F., BENÍTEZ RUBIO,M.N. Espaňol en Marcha 3, Curso de espaňol como lengue extranjera. 4. vyd. Madrid: SGEL-Educación, 2009, 167 s. Libro del alumno. ISBN 978-84-9778-239-5. info
  • CASTRO VIÚDEZ,F., BENÍTEZ RUBIO,M.N. Espaňol en Marcha 3, Curso de espaňol como lengue extranjera. 3. vyd. Madrid: SGEL-Educación, 2009, 72 s. Cuaderno de ejercicios. ISBN 978-84-9778-241-8. info
    doporučená literatura
  • CASTRO, F, F MARÍN, R MORALES a S ROSA. Nuevo Ven 1. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia S.A, 2003. ISBN 84-7711-832-9. info
  • CASTRO, F. USO de la gramática española - Elemental. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 1996. info
  • SÁNCHEZ, A a GÓMEZ P CANTOS. 450 ejercicios gramaticales. Madrid,: SGEL-Educación., 1991. ISBN 84-7143-461-X. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení s důrazem na rozvoj komunikativních schopností studentů. Je založena na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací zaměřených zejména na manažerské pozice. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturní odlišnosti. Student kombinované formy samostatně plní zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracovává písemné dokumenty podle zadání (zpráva, e-mail, vyplnění formuláře), které se vážou na základní okruhy předmětu. Jejich kontrola a doplňující procvičování se uskutečňuje během konzultací. Kontrola zvládnutí zadaných forem komunikace bude předmětem závěrečného testu, jehož úspěšné absolvování je podmínkou možnosti absolvovat zkoušku.
Metody hodnocení
Na začátku každé hodiny se bude psát krátký test na učivo předchozí hodiny, za nějž lze získat až 10 bodů. Celkem se bude psát 10 testů a může se získat až 100 bodů. Výsledná známka bude udělena podle této škály:
100-90 = A
89-80 = B
79-70 = C
69-65 = D
64-60 = E
59-0 = FX
V případě, že student/ka požadovaného minima bodů na konci semestru nedosáhne, ale zároveň bude mít alespoň 30 bodů, může si testy, které nepsal/a nebo které napsal/a na málo bodů, napsat v průběhu zkouškového období a má nárok na dva opravné termíny.
Další komentáře
Poznámka k četnosti výuky: KS: 2|2|2, celkem 6.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, zima 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.