MGE28 Communication in Management of Service

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2020
Rozsah
2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Christine McConnell (přednášející)
Christine McConnell (cvičící)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl předmětu: Studenti se seznamují teoreticky, prakticky, ústně, písemně a pomocí tréninků s nevyčerpatelnými možnostmi komunikace, které je možno v managementu služeb pozitivně a efektivně využít. Studenti jsou si vědomi, že manažer je v tomto směru osobností, která všemi formami profesionální i neformální komunikace mění sama sebe, své spolupracovníky a zásadně ovlivňuje svět služeb, o čemž se studenti dostatečně přesvědčují v trénincích interpersonálních komunikačních dovedností a interaktivních diskusích.
Výstupy z učení
Znalosti: Student prokazuje umění používat diferencovaně formy profesionální komunikace v její ústní i písemné podobě v rámci aktuálního komunikačního kontextu. Schopnosti: Student je schopen aktivně a cíleně využívat komunikaci jako nástroj vytváření, organizování a řízení procesů ve službách včetně specifik řízení a spolupráce zaměstnanců. Dovednosti: Student umí adekvátně kombinovat v praxi variabilní úrovně komunikace ve službách (komunikace s klienty, spolupracovníky, významnými partnery, dodavateli).
Osnova
  • Osnova: 1. Seznámení s pojmem komunikace – verbální komunikace. 2. Vedení rozhovoru. 3. Komunikační proces, základní formy komunikace, kontaktová a obsahová komunikace. 4. Neverbální komunikace a její projevy v osobní a profesionální komunikaci. 5. Lidé a konflikty. 6. Komunikační manévrování jako dovednost a schopnost. 7. Zdravá komunikace, její univerzální znaky a podmínky. 8. Úloha a cíle vnitrofiremní komunikace, předpoklady a vývojová stádia, profesionální problémová komunikace. 9. Mimika, gesta, symboly a symbolika. 10. Role osobnosti manažera v profesionální komunikaci. 11. Aktuální vývojové trendy ve vnitrofiremní komunikaci. 12. Manažerské porady – řízení manažerských porad. 13. Moderní komunikační prostředky.
Literatura
    povinná literatura
  • Maxwell, J.C., Everyone Communicates, Few Connect: What the Most Effective People Do Differently, Nashville – Tennessee, USA 2010, ISBN 978-0-7852-1425-0
  • Hast, T., Powerful Listening. Powerful Influence. Work Better. Live Better. Love Better: by Mastering the Art of Skillful Listening, p. 224, ISBN 1490313559
  • Fleming, C.A., It's the Way You Say It: Becoming Articulate, Well-spoken, and Clear, ISBN-13: 978-1450215169, Bloomington, USA, ISBN-10: 1450215165
    doporučená literatura
  • Maxwell, J.C., How Successful People Think: Change Your Thinking, Change Your Life, New York, USA 2009, ISBN 978-1-59995-168-3
  • Nicholas, M.P., The Lost Art of Listening, Second Edition: How Learning to Listen Can Improve Relationships, New York, USA, 2009, ISBN 978-1-60623-064-0
Výukové metody
The course is taught in the form of individually oriented theoretical topics specific to this area. During each lecture classes, students are familiar with the issue at hand to model practical demonstrations focusing on practical communication.
Metody hodnocení
Seminární práce, ústní zkouška
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Vyučujícího lze zastihnout v době řádně vypsaných konzultačních hodin, anebo na základě emailové korespondence.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: z | zk
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k četnosti výuky: konzultace KS: 8|8|8 celk 24.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.