BM2012MSM Mezinárodní strategický marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2021
Rozsah
2/2. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D. (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Mezinárodní strategický marketing
Typ předmětu PZ doporučený ročník / semestr 1/2
Rozsah studijního předmětu 2+2/týden
př.+ cv. hod. 26/13
př./cv. kreditů 6
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence ----
Způsob ověření studijních výsledků zkouška Forma výuky přednášky/cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Ústní zkouška, případová studie.
.
Garant předmětu doc. Ing. Monika Paltková, Ph.D.
Zapojení garanta do výuky předmětu Koordinace obsahové i formální stránky přípravy výuky. Zásadní nebo nová témata přednáší vždy garant předmětu. Podíl na stanovení obsahu a úrovně kontrolních testů. Spoluúčast na zpracování studijních opor.
Vyučující

Jméno Praha Znojmo Mariánské Lázně
doc. Ing. Monika Paltková, Ph.D. přednášející 55 % přednášející 55 % přednášející 55 %
Ing. Jitka Veselá, Ph.D. přednášející 45 %
cvičící 50 % přednášející 45 %
cvičící 100 %
doc. RNDr. Bohunír Štědroň, CSc. cvičící 50 % přednášející 45 %
cvičící 100 %

Stručná anotace předmětu
Studijní předmět je koncipován na bázi základních marketingových teoretických znalostí aplikovaných do mezinárodního prostředí. Cílem výuky je objasnit podstatu a principy strategického řízení, vysvětlit pojmy strategie, hierarchie podnikových strategií, strategická analýza podniku včetně vymezení jednotlivých druhů analýz vnějšího a vnitřního prostředí podniku. Tyto znalosti jsou poté transformovány do prostředí mezinárodního trhu včetně rozhodnutí o vývěru formy vstupu na trh, výběrů cílových segmentů a vytvoření nabídky jim určené formou stanovení marketingového mixu pro mezinárodní trh.

Hlavní témata předmětu:
• Úvod do problematiky, vymezení pojmu strategický marketing.
• Charakteristika strategického řízení firmy.
• Koncept strategického řízení firmy.
• Strategické řízení a mezinárodní marketing.
• Strategická analýza obecného okolí podniku, oborového okolí podniku a vnitřního prostředí firmy.
• Specifické metody strategické analýzy.
• Formulace strategie, výběr strategie a její implementace.
• Formy vstupu na mezinárodní trhy.
• Segmentace, targeting, positioning v mezinárodním prostředí.
• Mezinárodní marketingový mix.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
ABRAT, R. Strategic Marketing, 1st ed. Routledge, 2018. ISBN 978-1138593640.
CHERNEV, A. Strategic Marketing Management. 9th ed. Cerebellum Press, 2018. ISBN 9781936572519.
FARRELL, C. Global Marketing: Practical Insights and International Analysis, 1st ed. SAGE Publication Ltd, 2015. ISBN 9781446252642.
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing: Strategické trendy a příklady z praxe. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. 200 s. ISBN 978-80-247-2986-2.

Doporučená:
FRENCH, J. Strategic Social Marketing: For Behaviour and Social Change, 2nd ed. SAGE Publication Ltd, 2019. ISBN 978-1526446046.
HITT, M. A., IRELAND, R. D., HOSKISSON, R. E. Strategic Management - Competitiveness and Globalization: Concepts. 6th ed. South-Western College Pub, 2004. 544 p. ISBN 0324275307
VESELÁ, J. Marketing v mezinárodním prostředí.Distanční studijní opora. 1. vyd. Znojmo: SVŠE Znojmo, 2013.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 16 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 16 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023, léto 2024.