UCP:MK128 Publicistické žánry v marketin - Informace o předmětu
MK128 Publicistické žánry v marketingové praxi
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2022
- Rozsah
- 2/2/0. 4-4-4. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Jan Mastný (přednášející)
Ing. Jan Mastný (cvičící) - Garance
- Ing. Jan Mastný
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Předpoklady
- Předmět Publicistické žánry v marketingové praxi je ukončen ústní zkouškou. Předpokladem pro její úspěšné složení je: • aktivní účast na výuce • prostudování základní literatury a studijních opor • odevzdáním redakčních materiálů • splnění korespondenčních úkolů (závěrečného testu či případové studie).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Studenti si na základě přednášek a cvičení mají osvojit znalosti novinářské práce v tištěných denících a časopisech, orientovat se v profesních problémech, včetně problémů etických a v základních žurnalistických tématech a rubrikách. Studenti v seminářích analyzují výsledky své činnosti a probírají také aktuální témata žurnalistické práce. Studenti ve skupinách podle rubrik, analyzují své příspěvky a v rámci diskusí a na základě předepsané četby probírají i aktuální témata žurnalistické práce.
- Výstupy z učení
- ● rozvoj logického, analytického a kritického myšlení (úvod do studia komunikace, úvod do filosofie, základy sociologie)
● rozvoj komunikačních dovedností, obecných i oborově specializovaných (komunikační dovednosti pro žurnalisty, sociální komunikace, pragmatika, rétorika, moderování apod.)
● rozvoj jazykových kompetencí (v rodném i světovém jazyce) a stylistických dovedností
(současný český jazyk, stylistika, pravopisné praktikum, cizí jazyk apod.)
● rozvoj dovedností při vyhledávání a zpracovávání informací (zdroje žurnalistických informací, aktuální otázky žurnalistiky, základy žurnalistických profesí apod.)
● rozvoj samostatnosti i koordinace a kooperace při práci v týmu (všechna praktika a na ně navazující workshopy, základy managementu, komunikační dovednosti pro žurnalisty apod.)
● tvůrčí psaní, publicistické žánry
● grafické a obsahové analýzy časopisů o hotelnictví, gastronomii a cestovním ruchu
● posílení odpovědnosti a vědomí o specifikách a problematičnosti právního a etického rámce žurnalistiky (etika v žurnalistice, základy práva, média a právo) - Osnova
- Média a veřejné mínění
- Mediální publikum a výzkum veřejného mínění
- Komunikace s novináři
- Vztahy mezi public relations a žurnalistikou
- Hodnoty a stereotypy (vyhledávání informací, zpracovávání, typy informací)
- Síla příběhu – média a marketing
- Zpravodajské žánry v časopisech, rekapitulace žánrů a jejich specifické uplatnění ( glosa, poznámka, komentář, editorial a jejich uplatnění v tisku a ostatních mediích, problémy názorové publicistiky)
- Publicistické žánry
- Praktikum psané tvorby – workshop, cvičení, diskuse
- Redakční práce
- Redigování
- Spolupráce s agenturami
- Příprava tiskové konference
- Výběr médií pro spolupráci
- Jak vzbudit zájem médií o vaše témata. Jaké náležitosti by mělo mít vaše sdělení tisku.
- Jak postupovat, abyste se prosadili do médií.
- Jak vystupovat pozitivně v médiích. Jak působit důvěryhodně, jistě a informovaně.
- Monitorování sdělovacích prostředků a sledování aktuálního vývoje publicity týkající se klienta
- Vyhledávání témat, o něž mohou projevit zájem sdělovací prostředky Jak komunikovat s novináři v krizové situaci
- Tvorba studentského časopisu, týmová práce
- Literatura
- povinná literatura
- MIČIENKA, M a J JIRÁK. Rozumět médiím. 2006. info
- MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií. Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 106 s. ISBN 978-80-87411-00-1. info
- CHROMÝ, Jan. Média a vzdělávání - Media & Education 2018. 2018. URL info
- doporučená literatura
- CHROMÝ, Jan. Média a vzdělávání 2014. 2014. URL info
- SCHELLMANN, Bernhard. Média: Základní pojmy, návrhy, výroba. Praha: Europa-Sobotáles, 2004, 482 s. ISBN 80-86706-06-0. info
- JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. 2007. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4. info
- neurčeno
- MASTNÝ, Jan. Grafika v mediální komunikaci. 2008. ISBN 978-80-86578-82-8. info
- Výukové metody
- Cyklus přednášek na téma publicistické žánry v marketingové praxi
Praktická cvičení se simulací odpovědnosti za jednotlivé publikační výstupy
Vlastní realizace publikačních výstupů
Prezentace před kolektivem jednotlivých fází publikační tvorby
Týmové hodnocení úrovněpublikačních výstupů - Metody hodnocení
- Hodnocení finálního publikačního výstupu ve formě realizované seminární práce
Průběžné hodnocení aktivity na seminářích
Ústní zkouška - Informace učitele
- Předmět doplňují studijní opora a přednáškové podklady nacházející se v příslušných odkazech uvedených u předmětu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2022/MK128