MA001 Marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2010
Rozsah
2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Alena Nigrinová (přednášející)
Garance
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Úvod do studia předmětu
  • Volný čas, cestovní ruch a pohostinství.
  • Marketing a marketingová koncepce; vývoj podnikatelských koncepcí.
  • Služby, specifické vlastnosti služeb, aplikace marketingu v oblasti služeb a v neziskových organizacích.
  • Marketingové řízení.
  • Marketingové prostředí a jeho analýza.
  • Marketingový informační systém; marketingové zpravodajství, marketingový výzkum, metody a techniky výzkumu.
  • Výběr cílových trhů, proces výběru cílových trhů - segmentace, výběr trhů, stanovení pozice.
  • Nákupní proces spotřebitele a organizací.
  • Marketingový mix z různých pohledů; jednotlivé nástroje marketingového mixu: produkt, místo-distribuce, cena, marketingová komunikace, lidé, balíčky, programové specifikace, spolupráce, procesy; "4C".
Informace učitele
Témata seminárních prací pro studenty/studentky kombinované formy studia:
1.Specifické vlastnosti oboru, ve kterém působím a hodnocení využití marketingu v něm
2.Specifické vlastnosti firmy a hodnocení využití marketingu (analýza, návrhy)
3.Přístupy k hodnocení spokojenosti zákazníka (hosta, návštěvníka, klienta apod.)
4.Hodnocení marketingové komunikace zařízení cestovního ruchu (metody, prostředky, % výše finančních prostředků vyčleněných na marketingovou komunikaci a způsoby hodnocení její účinnosti)
5.Analýza působení vlivů makroprostředí na firmu (vlivy prostředí, konkrétní působení ve firmě, návrh opatření)
6.Důsledky působení finanční krize na firmu a návrh možných marketingových řešení
7.„Green marketing“ v cestovním ruchu
8.Proces hledání dalšího rozvoje firmy s využitím Ansoffovy matice (produkty/trhy)
9.Analýza portfolia firmy s využitím BCG matice
11.Řešení personálního obsazení zařízení cestovního ruchu (hotelu, restaurace aj.) s respektováním požadavků: minimalizace nákladů a zachování požadované kvality služeb ze strany hostů při různých úrovních poptávky
12. Výběr nového cílového trhu
13. Proces vývoje nového produktu
14. Hodnocení cenové politiky firmy
15. Hodnocení nabídky pro využití volného času v ... (obci) pro cílový segment ...
16. Úskalí cestování rodin s malými dětmi (nabídka verzus potřeby)
17.Vlastní téma – pouze po dohodě s vyučující/vyučujícím
Požadovaný rozsah seminární práce 6 – 10 stran.
Práce bude členěna na část teoretickou a praktickou.
Při psaní seminární práce je nutné vyznačovat odkazy na literaturu a další zdroje do textu práce (např. pod linkou).
Práce bude zaslána elektonicky na adresu vyučující/vyučujícího.
Termín odevzdání seminární práce pro studenty kombinované formy studia: 2 týdny před předpokládaným termínem zkoušky
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021, zima 2021, léto 2022, zima 2022, léto 2023, zima 2023, léto 2024, zima 2024.