CR167 Management služeb

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2011
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Alena Nigrinová (přednášející)
Ing. Jiří Sysel, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Alena Nigrinová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Předpokladem je úspěšné zvládnutí předmětu Management a dalších předmětů ve vztahu k managementu na bakalářském stupni studia
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Cíle předmětu
Student zná definici, vlastnosti a specifika služeb především v oblasti cestovního ruchu; rozumí obsahu základních managerských dovedností v aplikaci na služby; vyzná se v úspěšných nástrojích moderního řízení služeb; je schopen analyzovat vzniklé situace v řídících fázích a navrhovat jejich řešení; student dovede jednotlivé obecné prvky marketingového mixu transformovat do oblasti služeb a to především služeb cestovního ruchu; zná hlavní trendy ve službách a metodách jejich řízení; je si vědom významu globalizace služeb
Osnova
  • Definice služeb a jejich vlastnosti
  • Význam služeb a jejich klasifikace v rámci národního hospodářství
  • Služby v cestovním ruchu, jejich význam a typologie
  • Lidé ve službách především v aplikaci na cestovní ruch
  • Procesy ve službách
  • Produkt služeb v oblasti cestovního ruchu
  • Cena a distribuce služeb
  • Nástroje komunikačního mixu
  • Management jakosti služeb
  • Kontrolní mechanismy ve službách
  • Aktuální trendy v oblasti služeb a managerských nástrojů
  • Globalizace služeb
Literatura
    povinná literatura
  • ORIEŠKA, Ján. Služby v cestovním ruchu, Idea servis 2010, ISBN 978-80-85970-68-5. 2010. info
  • ŠUTEROVÁ, Viola. Služby a cestovní ruch, Sprint Bratislava 2001, ISBN 80-88848-78-4. 2001. info
    doporučená literatura
  • ŘEZÁČ, Jaromír. Moderní management. Computer Press, a. s. Brno, 2009. ISBN 978-80-251-1959-4. info
  • JAY, Ros a Richard TEMPLAR. Velká kniha managerských dovedností. Grada Publishing, a. s. Praha, 2006, 520 s. ISBN 978-80-247-1279-6. info
  • NOSEK, Jakub. Manažerské katastrofy. Computer Press. Brno, 2011. ISBN 978-80-251-2691-2. info
Výukové metody
Teoretická příprava formou prezentace vyučujícího; Modelové situace z ekonomické praxe; Prezentace studentů na vybraná témata vycházející z osnovy předmětu; Skupinové případové studie řešení managerských situací v oblasti služeb
Metody hodnocení
Hodnocení předmětu se skládá ze 3 částí: a)Závěrečný písemný test obsahující 10 otázek. Každá z nich je hodnocena 3 body, k úspěšnému zvládnutí A - E je potřeba dosáhnout minimálně 21 bodů. b) Prezentace v Power Pointu na vybrané téma vycházející z osnovy předmětu. Hodnocení A - F vychází z obsahové kvality prezentace a komunikačních dovedností studenta při prezentaci. c) Seminární práce o rozsahu 10 stran vycházející z prezentovaného tématu. Hodnocení A - F vychází z obsahové, stylistické a formální kvality práce. Celkové hodnocení studenta je pak souhrnem hodnocení a) - c), kdy žádné z nich nesmí být hodnoceno F/FX
Informace učitele
Předmět je průnikem teoretických znalostí z oblasti managementu (v aplikaci na služby) a praktických dovedností (schopnost analyzovat situace vycházející z ekonomické praxe a navrhnout varianty jejich řešení z pohledu managementu na různém stupni). Student magisterského studia je tak připraven na zvládnutí profesních pozic středního i vyššího managementu (nejen) v oblasti služeb a to především destinačního managementu
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2013, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021, zima 2021, léto 2022, zima 2022, léto 2023, zima 2023.